اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

رهاسازی تیرهای برق در معابر عمومی تسوج

خبرگزاری فارس: اجرای عملیات عمرانی و عقب‌کشی مراکز تجاری و مسکونی در نهایت باعث باقی ماندن تیرهای برق در وسط معابر عمومی می‌شود که خطرآفرین هستند.

رهاسازی تیرهای برق در معابر عمومی تسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از تسوج، تعریض معابر و بازگشایی خیابان‌های جدید امروزه به یکی از اصول مسلم شهرهای مدرن تبدیل شده تا به واسطه آن هم تردد خودروها و شهروندان در گذرگاه‌های شهر تسهیل شود و هم اینکه با نوسازی اماکن و واحدهای مسکونی این واحدها در برابر حوادث غیرمترقبه نیز مقاوم‌سازی شوند.

اجرای عملیات عمرانی و عقب‌کشی مراکز تجاری و مسکونی در نهایت باعث باقی ماندن تیرهای برق در وسط معابر عمومی می‌شود.

اصولاً باید عقب‌کشی معابر فرسوده در جریان ساخت و سازهای جدید و تعریض معابر باید موجب تسهیل رفت و آمد شهروندان و خودروها شود ولی ناهماهنگی بین دستگاه‌های خدمات‌رسان در برخی مواقع و تاخیر در جابه‌جایی به موقع تیرهای برق، موجب پیچیده‌تر شدن مشکل و نارضایتی مضاعف شهروندان می‌شود؛ معضلی که معمولًا اکثر شهرهای ایران با آن رو به‌رو هستند اما این مشکل در شهر تسوج بیشتر خودنمایی می‌کند.

اخیرا" برخی از شهروندان تسوجی با ارسال نامه‌ای از بی‌توجهی مسئولان و مدیران شهر نسبت به موضوع یاد شده اظهار نارضایتی کردند.

در شکواییه اهالی خیابان فرهنگ محله قرجه‌داغی به سد معبر چهار اصله تیر برق اشاره و بیان شده است که مشکل مزبور را چند بار از ادارات برق، شهرداری و بخشداری تسوج پیگیری کرده‌اند اما متاسفانه به خواسته آنها ترتیب اثر نداده نشده است.

علی صفرخانی از شهروندان ساکن این کوچه به خبرنگار فارس می‌گوید: بیش از دو سال است که تیرهای برق موجود در معبر باعث شده تا هر روز نگران حوادث ناگوار باشیم، با وجودی که رضایتمندی مردم از مسئولان یک اصل مدیریتی است ولی در طول این مدت بارها به اداره برق تسوج و شهرداری مراجعه کرده‌ایم که هر یک از ادارات به نوعی مشکل را به گردن دیگری می‌اندازند و دست آخر آنکه هر یک از ادارات هزینه سنگین جابه‌جایی تیرهای برق را دلیل عدم بی‌تفاوتی اداره‌ها اعلام می‌کند.

وجود تیرهای برق با پایه‌های فرسوده و خطرآفرین در محل گذر عابران که بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی، سال‌هاست در این گذر‌ها رها شده و مردم با آن دست به گریبانند مقوله‌ای نیست که بتوان با رفع مسئولیت‌ها و پشت گوش‌اندازی آن را نادیده گرفت.

فراموش نکنیم رسالت اداره برق براساس قانون جلب رضایت مشترکان است و بی‌توجهی به این مشکل نفی قانون این اداره نیست.

اگر جابه‌جایی یک تیر برق حدود یک میلیون تومان هزینه داشته باشد، بی‌شک هزینه گزاف خسارت‌های سقوط احتمالی این تیرهای برق بر روی خودرو یا سقف منزل یکی از ساکنان محل قطعاً بیش از این مقدار خواهد بود. 

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول