اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه سمنان:

حضور در آیین‏های مذهبی موجب تعالی روح می‌شود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه سمنان گفت: حضور در آیین‏های مذهبی و عزاداری سید و سالار شهیدان موجب تعالی روح انسان می‌شود.

حضور در آیین‏های مذهبی موجب تعالی روح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام عباس‏علی قدرتی عصر امروز در مراسمی که ویژه ایام محرم‏الحرام در مدرسه علمیه عصمتیه سمنان برگزار شد، اظهار داشت: حضور در مراسم‌‌ مذهبی در طول سال به ویژه در ایام محرم موجب تعالی روح می‌شود.

وی ادامه داد: انسان به دلیل مشغله‌های روزمره و غرق شده در مادیات، نیازمند تذکر و یادآوری است.

استاد حوزه و دانشگاه سمنان اظهار داشت: در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده که هر مسلمان وظیفه دارد به زیارت امام حسین(ع) برود، حتی اگر جانش در خطر باشد.

قدرتی افزود: مکرراً شنیده‌ایم که زیارت امام حسین(ع) اجر و پاداش دنیوی و اخروی به دنبال دارد؛ این سخنان به و روایات موجود نشان‌دهنده مقام والای امام حسین(ع) نزد اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به واقعه عظیم عاشورا بیان داشت: قیام‌هایی که بعد از عاشورا اتفاق افتاد، به دلیل این بود که کسانی که امام حسین(ع) را یاری نکردند، دچار عذاب وجدان شده بودند.

استاد حوزه و دانشگاه سمنان افزود: از امام رضا(ع) نیز روایت شده است که فرمودند «اشک ریختن برای امام حسین(ع) گناهان بزرگ شما را از بین می‌برد و دل شما را روشن می‌کند».

یک کارشناس مذهبی و سیاسی نیز گفت: رسالت سرگروه‌های حلقه صالحین بیان درست واقعه عاشورا به متربیان و دیگر بسیجیان است.

فاطمه شرفیه ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، به بیان مسائلی پیرامون واقعه عاشورا پرداخت.

وی با بیان اینکه عدم معرفت و شناخت ما از ائمه اطهار(ع) باعث مظلومیت آنان شده است، تصریح کرد: نداشتن شناخت نسبت به واقعه عاشورا باعث بروز شبهاتی پیرامون این قضیه شده است.

این کارشناس، رسالت دیگر سرگروه‏های صالحین را بیان درست مسائل و شبهه‌زدایی در خصوص اسلام و ائمه دانست و افزود: هر جا تعبیر نادرستی از واقعه عاشورا بیان شد، ما موظف هستیم از اشاعه آن مطلب نادرست جلوگیری کنیم.

شرفیه با معرفی کتاب «حماسه حسینی»، از سرگروه‌های حلقه‏های صالحین خواست تا با مطالعه این کتاب از آن در جهت بیان درست واقعه عاشورا استفاده کنند.

انتهای پیام/22493/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول