اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان همدان:

8825 کیلوگرم مواد مخدر در همدان کشف شد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی همدان گفت: طی هشت ماه امسال 8 هزار و 825 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است.

8825 کیلوگرم مواد مخدر در همدان کشف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی معصوم‌بیگی عصر امروز در شورای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: این شورا با فعالیت چشمگیری در حال پیگیری موضوعات مربوط به حوزه‌های اعتیاد و مواد‌ مخدر است و توانسته در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم به ویژه در بخش برخورد با معتادان و قاچاقچیان اقدامات مطلوبی را انجام و حوزه مقابله با مواد مخدر را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی افزود: طی هشت ماه امسال 8 هزار و 825 کیلوگرم انواع مواد‌ مخدر در سطح استان کشف شده که بخشی از آن حاصل انهدام چند شبکه و باند خارج از استان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رقم 5 هزار و 670 کیلوگرم شاهد رشد 56 درصدی هستیم.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: در حوزه برخورد با باندهای عمده نیز طی هشت ماه امسال با 55 باند برخورد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با عدد 44 باند شاهد رشد 25 درصدی هستیم.

وی بیان کرد: در مجموع طی امسال 4 هزار و 662 نفر در سطح استان از قبیل قاچاقچی، حمل‌کننده، نگهدارنده، توزیع‌کننده، خرده فروش و معتادان در سطح استان دستگیر شدند.

معصوم‌بیگی ادامه داد: در زمینه اجرای طرح‌ پاک‌سازی مناطق آلوده نیز که برای نیروی انتظامی بسیار هزینه‌بر و وقت‌گیر بوده و کشف مواد نیز بسیار محدود است، تا‌کنون 396 مرحله مناطق آلوده پاک‌سازی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 214 مورد پاک‌سازی دارای رشد 84 درصدی در این زمینه هستیم.

وی تصریح کرد: در زمینه کنترل محورهای مواصلاتی فرعی و اصلی در ساعات مختلف شبانه‌روز تا‌کنون 459 مرحله، محورهای مواصلاتی استان شامل ورودی‌ها، خروجی‌ها و محورهای داخلی تحت کنترل قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 220 مرحله کنترل شاهد افزایش 52 درصدی در این زمینه هستیم.

فرمانده انتظامی همدان از روشن‌تر شدن وجدان آحاد عمومی جامعه و همکاری خود معتادان در زمینه رفع مشکلات مربوط به اعتیاد خبر داد و گفت: با توجه به انسداد مرزهای شرقی و کنترل پخش عمده مواد مخدر، 62 درصد مواد مخدری که در افغانستان تولید و از طریق مرزهای ایران ترانزیت می‌شد با انجام اقدامات تکمیلی 30 درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت مواد مخدر و عدم توان خرید معتادان، فضای لازم برای درمان فراهم شده که باید به عنوان یک فرصت برای بخش درمان و پیشگیری تلقی شود.

معصوم بیگی ادامه داد: با توجه به تلاش‌های انجام گرفته در مجموعه کمیته‌های شورای هماهنگی، هنوز نیاز و درخواست مردم فراتر از این تلاش‌ها است.

وی در پایان گفت: راه‌اندازی اردوگاه ماده 16 می‌تواند پاسخگوی مناسبی به درخواست‌های مردمی باشد و در این میان خانواده‌ها باید همراهی لازم را به منظور مدیریت تقاضا انجام دهند.

انتهای پیام/89005/ق/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول