اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر:

سهمیه اشتغال امسال ملایر محقق شد/کسب رتبه نخست در استان همدان

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه ملایر گفت: سهمیه اشتغال امسال در ملایر محقق شد که در این راستا ملایر رتبه نخست استان همدان را به خود اختصاص داد.

سهمیه اشتغال امسال ملایر محقق شد/کسب رتبه نخست در استان همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر با بیان این که سهمیه استان همدان در سال جاری برای اشتغال 63 هزار و 20 نفر است، افزود: از این رقم 10 هزار و 685 نفر مربوط به شهرستان ملایر است.

وی ادامه داد: از سهمیه‌ای که برای استان در نظر گرفته شده معادل 17 درصد مربوط به ملایر بوده که در این راستا تلاش شده تا طبق روال سال‌های گذشته بتوانیم بیشتر از سهمیه اشتغال در شهرستان ایجاد شود.

فرماندار ملایر ابراز داشت: از 10 هزار و 685 نفری اشتغال ملایر در سال جاری، تاکنون 10 هزار و 663 فرصت شغلی جدید در این شهرستان ایجاد شده است.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: از این تعداد، 6 هزار و 628 نفر در بخش مسکن و 4 هزار و 635 نفر نیز در سایر بخش‌ها بوده است.

خیریانپور تعداد بیمه‌شدگان را در سال جاری برابر اعلام سازمان تأمین اجتماعی در ملایر و سامن 2 هزار و 537 نفر عنوان کرد.

وی با تأکید بر برخی ادارات که هنوز نتوانسته‌اند سهمیه اشتغال خود را ایجاد کنند، گفت: اداره جهاد کشاورزی ملایر، صندوق مهر امام رضا (ع)، شبکه بهداشت و درمان، نوسازی مدارس، پست بانک و حمل و نقل و پایانه‌ها نسبت به ایجاد اشتغال بر اساس سهمیه اعلام شده هر چه سریعتر اقدام کنند.

فرماندار ملایر در ادامه به مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: سهمیه مشاغل خانگی و خوداشتغالی در سال 91 برای شهرستان ملایر 12 میلیارد و 835 میلیون تومان بوده که از این میزان 7 میلیارد و 128 میلیون تومان مربوط به مشاغل خانگی و 5 میلیارد و 737 میلیون تومان مربوط به بخش خوداشتغالی است.

وی با اشاره به اینکه این سهمیه محدود است، ابراز داشت: تأخیر هر شهرستان در جذب و بهره‌گیری از سهمیه مشاغل خانگی و خوداشتغالی، موجب انتقال سهمیه به شهرستان دیگری می‌شود و در این راستا باید سهمیه شهرستان جذب شود.

خیریانپور خاطرنشان کرد: از این پس تمام تلاش دستگاه‌های اجرایی و بانکهای عامل بر تحقق مشاغل خانگی باشد و در این زمینه به طور مستمر و دقیق گزارش‌هایی ارائه کنند.

مدیر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ملایر نیز بر اشتغال بخش خانگی تأکید کرد و گفت: در این راستا در شهرستان نیز توجه خاصی شده و اعتباراتی نیز برای ایجاد مشاغل خانگی در شهرستان در نظر گرفته شده است.

مرتضی سلطان‌محمدی اظهار داشت: با توجه به اینکه مشاغل خانگی یکی از مهم‌ترین راه‌های ایجاد اشتغال است بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه همکاری لازم را با متقاضیان داشته باشند.

وی عنوان کرد: بیش از 99 درصد از سهمیه اشتغال امسال در ملایر محقق شده و این رقم نسبت به سال گذشته زودتر از موعد مقرر بوده است و امیدواریم دستگاه‌های اجرایی تا حد توان بتواند بیشتر از سهمیه اشتغال ایجاد کنند.

انتهای پیام/89013/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول