اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری مشهد:

از ظرفیت‌های هنری برای ارتقای فرهنگ شهروندی استفاده شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد گفت: استفاده از هنر در جشنواره شهر فرهنگ در راستای ارتقای سطح فرهنگ شهروندی جامعه است.

از ظرفیت‌های هنری برای ارتقای فرهنگ شهروندی استفاده شود

علی‌اکبر عصارنیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: جشنواره شهر فرهنگ با هدف ارتقای سطح فرهنگ شهروندی برگزار و تلاش می‌کند با استفاده از هنر مخاطبان به ترویج این فرهنگ کمک کند.

عصارنیا ادامه داد: فرهنگ شهروندی در معنای مورد نظر این جشنواره وجه هنجاری دارد و شامل مجموعه ارزش‌ها و هنجارهایی می‌شود که در شهر رضوی مطلوب است.

وی با تاکید بر اهداف این جشنواره مبنی بر نقش‌آفرینی عموم شهروندان در جهت تولید آثار فرهنگی برای رسیدن به آرمان‌شهر رضوی ادامه داد: جشنواره شهر فرهنگ از اواسط خرداد ماه، همزمان با ولادت امام علی(ع) آغاز و در شش رشته فیلم کوتاه، نرم‌افزار و بازی موبایل، شعر، داستان کوتاه، عکس و پوستر با موضوع محوری اخلاق اجتماعی برگزار شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد عنوان کرد: فرهنگ شهروندی، نوع روابط انسان‌ها با یکدیگر است که با ‌رعایت قانون و احترام به یکدیگر به دست می‌آید و در این راستا نیاز به آموزش شهروندان احساس می‌شود که در این جشنواره اهمیت بسیاری به آن داده شده است.

عصارنیا با اشاره به اینکه برای گسترش فرهنگ شهرنشینی باید آثاری تولید شوند که پیام آنها به صورت غیرمستقیم منعکس شود بیان کرد: به تولید فرهنگ باید با دید مثبت نگریست و برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره"شهر بهشت، شهر فرهنگ"، تولید فیلم، عکس، تئاتر، سمینار و همایش به ارتقای فرهنگ شهرنشینی کمک بسزایی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به اهداف جشنواره و تولید محصول باید برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی گسترده‌تری کرد تا تمام علاقمندان به سمت جشنواره جذب شوند، خاطر نشان کرد: در راستای فرهنگ‌سازی باید هنر را آزادانه و خلاقانه در اختیار همه اقشار گذاشت، چرا که فرهنگ تمام اقشار با یکدیگر ارتباط داشته و از هم تاثیر می‌پذیرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد اظهار کرد: از برگزیدگان جشنواره شهر فرهنگ در اختتامیه که در شانزدهم آذر ماه سال جاری با حضور کارشناسان فرهنگی شهرداری‌های مراکز استان‌ها در مشهد مقدس برگزار می‌شود، تقدیر می‌شود.

عصارنیا ادامه داد: برنامه‌های سازمان فرهنگی مشهد با چهار رویکرد اصلی پیگیری می‌شود که شامل موضوعات اصلی فرهنگ رضوی، نشاط و شادی، مشارکت اجتماعی و سبک زندگی دینی می‌شود.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول