اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کهریزک خبر داد

کهریزک روی خط توسعه / اجرای بیش از یکصد پروژه عمرانی

خبرگزاری فارس: شهردار کهریزک با تاکید بر اینکه کهریزک روی خط توسعه قرار دارد، از اجرای بیش از یکصد پروژه عمرانی در این شهر خبر داد.

کهریزک روی خط توسعه / اجرای بیش از یکصد پروژه عمرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر کهریزک که در حاشیه جنوبی استان تهران واقع شده، تاکنون بسیاری از شهروندان استان تهران به هر دلیلی پایشان به این شهر تاریخی، صنعتی و مذهبی باز شده است.

همجواری شهر کهریزک با شهرک‌های صنعتی، سازمان بهشت زهرا (س)، مبادی خروجی 17 استان جنوبی کشور، قرار داشتن در مسیر بارگاه ملکوتی امام راحل (ره)، واقع شدن بزرگ‌ترین آسایشگاه سالمندان کشور در این شهر و ... دلایلی است که شهر کهریزک را به یکی از چهارراه‌های مواصلاتی استان تهران تبدیل کرده است.

وجود پتانسیل‌های مختلف شهر به عنوان یک اهرم محرکه شهرداری را بر آن داشته تا در جهت رشد و آبادانی هرچه سریع‌تر این شهر گام‌های موثرتری بردارند.

 

شهردار کهریزک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به این مطلب از اجرای بیش از یکصد طرح عمرانی کوچک و بزرگ خبر داد و گفت: اکنون با اجرای پروژه‌های متعدد شهری که در راستای خدمت رسانی به شهروندان این شهر تعریف شده است، کهریزک به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده که از هم‌اکنون آینده روشن و رو به رشدی را برای اهالی این شهر و استان تهران به تصویر می‌کشد.

فیروز جعفری اجرای پروژه‌های عمرای و ترافیکی را یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های کاربردی این شهر برشمرد و با معرفی آنها عنوان کرد: با توجه به عبور وسایل نقلیه سنگین معابر اصلی این شهر با ترافیک سنگینی مواجه است که در راستای کاهش ترافیک و افزایش ایمنی رانندگان و شهروندان احداث دور برگردان غیرهمسطح جنوب بهشتی بر روی جاده قم را می‌توان نقطه عطف پروژه‌های ترافیکی این شهر برشمرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این پروژه در راستای تامین دسترسی مناسب رانندگان به ورودی جاده قم، ایستگاه مترو، خیابان شهید بهشتی تعریف شده است و از همه مهم‌تر اینکه با اجرای این طرح یکی از حادثه خیزترین نقاط این شهر حذف می‌شود که این امر در کاهش تصادفات و افزایش سرعت تردد وسایل نقلیه تاثیر بسزایی دارد.

تعریض و ساماندهی جاده قم

تعریض ورودی مهدی‌آباد و اصلاح هندسی این معبر یکی دیگر از پروژه‌های تاثیر‌گذار شهر کهریزک محسوب می‌شود که با هدف اصلاح نقطه حادثه خیز و ایجاد پیوستگی هندسی تقاطع به اجرا درآمده است.

شهردار کهریزک با اشاره به اقدامات انجام شده برای اجرای این طرح می‌گوید: جابجایی تاسیسات برق، تملک چندین قطعه ملک مجاور پروژه، مسقف کردن کانال جمع آوری آب‌های سطحی عبوری از حاشیه طرح و جانمایی یک هزار مترمربع فضای سبز در رمپ و لوپ‌های پروژه فعالیت‌هایی است که برای اجرای فیزیکی این طرح صورت گرفته است که علاوه بر ایجاد مشکلات و افزایش زمان اجرای طرح، اعتبارات قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

باتوجه به همجواری شهر کهریزک با جاده قم، مدیریت و ساماندهی بخشی از این معبر برون شهری نیز بر عهده شهرداری کهریزک است.

جعفری در این ارتباط تصریح کرد: به منظور افزایش سرعت وسایل نقلیه، کاهش زمان سفر و اصلاح هندسی نقاط پرخطر 5 کیلومتر از جاده قم تعریض شده است که در این مسیر 2 خط جدید در هر باند رفت و برگشت ایجاد و تجهیز شده است که اجرای این طرح بخش قابل توجهی از گره‌های ترافیکی این مسیر را تعدیل کرده است.

انتهای پیام/2462/ر/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول