اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح نشست پرسش و پاسخ آزاد دانشجویان با استاندار هرمزگان

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان در ادامه سلسله نشست‌های سیاسی پرسش و پاسخ دانشجویان در دانشگاه آزاد بندرعباس به سئوالات دانشجویان پاسخ داد.

مشروح نشست پرسش و پاسخ آزاد دانشجویان با استاندار هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد این شهر، نشست پرسش و پاسخ استاندار هرمزگان با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس از حال و هوای خاصی برخوردار بود.

ابراهیم عزیزی که امشب در آستانه فرا رسیدن روز دانشجو در جمع دانشجویان حاضر شده بود به سئوالات متنوع دانشجویان در بخش‌های مختلف پاسخ داد.

استاندار هرمزگان پیش از آغاز بخش پرسش و پاسخ، طی سخنانی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران یک تحول عظیم ساختاری و مدلی نوین برای رشد بشریت است، افزود: در این میان نقش دانشگاه‌ها در بعد فرهنگی انقلاب که اساس و زیر بنای این تحول بزرگ در ایران اسلامی بود قابل انکار نیست.

وی تصریح کرد: این انقلاب بدون شک موجب تحول در همه شئون فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و سایر حوزه‌ها بود که نمونه آن در هیچ کدام از انقلاب‌ها قابل مشاهده نیست.

عزیزی در ادامه با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در این مسیر خاطر نشان کرد: دانشگاه مبدا تحول است و بی‌تردید دانشگاه‌ها در این عرصه سربلند از ایفای نقش مؤثر خود هستند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به الزامات مبدا تحول، اعتقاد راسخ به انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن، تلاش در جهت سرعت بخشی به تولید علم، بصیرت مبتنی بر جریان شناسی و تکلیف و ایفای وظیفه در برابر جنگ نرم را از جمله مواردی عنوان کرد که باید به جد در دانشگاه‌‌ها مورد توجه باشد.

*تنظیم بازار، تامین نیازهای اساسی

استاندار هرمزگان در پاسخ به نخستین پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر ضرورت حضور مسئولان در جمع دانشجویان بر تحقق این خواسته تاکید کرد.

عزیزی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اقدامات دولت در خصوص تنظیم بازار بیان داشت: عملکرد مدیریت استان در این بخش مهم بر چند اصل استوار بود.

وی ادامه داد: تامین کالاهای اساسی با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، برخورد جدی با محتکران و متخلفان، کنترل و پایش قیمت‌ها، تقویت تولید داخلی و تامین نیازهای استان از جمله راهبردهای سیاست تنظیم بازار در استان هرمزگان است که به طور مستمر دنبال می‌شود.

*برنامه محوری، جایگاه ممتاز در عملکرد عمرانی

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر الزام به برنامه‌‌محوری، اقدامات عمرانی، تاخیر در اجرای پروژه‌ها و تدوین اولویت‌های اجرایی، بیان داشت: همه اقدامات اجرایی در استان هرمزگان تابع سندچشم انداز، سند راهبردی و اسناد بخشی است که به جرأت می‌توان گفت محور حرکت جز بر پایه راهبردهای تدوین شده نیست.

وی ضمن دعوت از دانشجویان جهت بازدید از طرح‌های عمرانی افزود: تشریح جزییات عملکرد عمرانی استان قطعا از حوصله این جمع خارج است اما به طور اجمال باید گفت تحول کم نظیری در توسعه زیر ساخت‌های اساسی که نمود آن در همه بخش‌ها مشهود است، پیگیری و اتمام طرح‌های معطل مانده، اجرای 44 پروژه بزرگ در قالب طرح مهر ماندگار با اعتبار افزون بر 16 هزار میلیارد از جمله در حوزه بزرگ‌راه‌ها، پالایشگاه ستاره خلیج فارس و ارتقا تولید ملی بنزین، پل بزرگ خلیج فارس، بنادر، بیمارستان‌ها، استان برتر در بخش مسکن مهر و سایر موارد از جمله مواردی است که هرمزگان را در مسیر توسعه در شمار استان‌های ممتاز کشور قرار داده است.

عزیزی اضافه کرد: قطعا مستحضرید که احداث یک پروژه باید پروسه لازم زمان را طی کند که مبنای کار در استان هرمزگان پایین آمدن معدل ساخت بسیاری از پروژه‌ها حتی تا یک سال است.

*فرهنگ نادرست اشتغال

استاندار هرمزگان همچنین بر ضرورت تغییر فرهنگ اشتغال تاکید کرد و گفت: نگاه به اشتغال و اینکه کار فقط پشت میز نشینی است فرهنگ درستی نیست و باید به سمت ایجاد اشتغال بر پایه ظرفیت‌های استان از جمله استفاده از مزیت‌هایی نظیر شیلات و کشاورزی حرکت کنیم.

به گفته عزیزی، استفاده از ظرفیت نیروهای بومی به عنوان نیروی محرکه صنایع استان حرف درستی است که به جد مورد تاکید است اما باید بتوان نیروهای متخصص برای برخی مشاغل خاص را داشته باشیم تا نیازی به نیروی غیر بومی نباشد.

*عدالت محوری وخشم آقازاده‌ها

این مقام مسوول در ادامه با اشاره به اینکه دولت عدالت محوربه عنوان پرچمدار عدالت  همه توان خود را بر تحقق شعارعدالت محوری قرارداده است و چوبهای که می خورد نیز بواسطه اصرار بر اجرای عدالت است، یادآور شد:این مهم شاید به مذاق برخی آقازاده‌ها خوش نیامده است چرا که دولت براساس میثاق خود با ملت،همه توجه خود را به رعایت چهار اصل محوری تعیین شده  با مردم قرارداده است. به گفته وی:اگرچه  برای تحقق عدالت شایستگی و لیاقت مردم شریف استان بسیار فراتر از وضع موجود است اما دولت برای اثبات خدمتگزاری خود از هیچ تلاشی فروگذار نبوده است.

*در ولایت پذیری دولت ذره‌ای شک نکنید

عزیزی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر قرار گرفتن دولت در برابر رهبری و دامن زدن به شائبه‌ها در برخی انتصابات تاکید کرد: به عنوان یک فرد مطلع آنچه که از زبان خود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهور شنیده‌ام این نکته است که وی به صراحت سوگند یاد کرد که یک تار موی رهبری را با هیچ کسی عوض نخواهد کرد.

عزیزی در پایان خطاب به دانشجویان تاکید کرد: در ولایت پذیری و اعتقاد راسخ این دولت به مکتب ولایت فقیه ذره‌ای شک نکنید چرا که ارادت دولت به رهبری خدشه ناپذیر است.

انتهای پیام/2310/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول