اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی همدان خبر داد

آماده‌باش 529 نفر در طرح امداد زمستانی همدان

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: 529 نفر از نیرو‌های راه و شهرسازی برای ارائه خدمات در طرح امداد زمستانی در همدان آماده هستند.

آماده‌باش 529 نفر در طرح امداد زمستانی همدان

به گزارش خبر‌گزاری فارس از همدان غلامرضا سقندلی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ستاد بحران استان همدان اظهار داشت: توسعه هیچ کشوری بدون سیستم حمل و نقل امکان‌پذیر نیست و در کنار هر توسعه یک کشور یک سیستم حمل و نقل پیشرفته فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان همدان 45 گردنه دارد، تصریح کرد: همچنین استان  همدان دارای 2 هزار و 400 نوع از انواع راه‌هاست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: طول تعدادی از گردنه‌های همدان به 235 کیلومتر می‌رسد که 85 کیلومتر این راه‌ها مجهز به سیستم روشنایی است.

وی با اشاره به تعداد راهدارخانه‌های استان همدان خاطرنشان کرد: در استان همدان 35 راهدارخانه وجود دارد که 24 راهدارخانه ملکی و 11 راهدار‌خانه‌ نیز سیار است.

سقندلی ادامه داد: این استان مجهز به 215 دستگاه ماشین‌آلات است که 19 دستگاه از این تعداد استیجاری است که در مواقع بحرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: همچنین در مواقع ضرور در کنار این‌ ماشین‌آلات از امکانات روستایی اعم از تراکتور و... و 40 دستگاه کمک‌کار نیز استفاده می‌‌شود.

سقندلی تأکید کرد: 274 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین و دو دستگاه نمک‌پاش دیجیتال نیز برای ارائه خدمات در طرح زمستانی آماده هستند تا در مواقع بحرانی به کار گرفته شوند.

وی در خصوص طرح امداد زمستانی نیز یاد‌آور شد: 529 نفر از نیرو‌های راه و شهرسازی برای ارائه خدمات در طرح زمستانی آماده هستند و پیمانکاران نیز آماده‌ هستند تا در صورت بروز مشکل لوازم و تجهیزات خود را در اختیار اکیپ‌های طرح امداد زمستانی قرار دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان به کسب رتبه برتر استان همدان در کشور اشاره و افزود: استان همدان سال گذشته با 81 درصد حرکت در محورها در کشور به عنوان استان برتر معرفی شد.

وی با تاکید بر اهمیت عمر مفید ماشین‌آلات خدمات‌رسان اذعان کرد: متوسط عمر ماشین‌آلات موجود در راه و شهرسازی 23 سال است که این متوسط عمر قابل قبول برای راه و شهرسازی نیست و از دیگر مشکلات ما در راه و شهرسازی کمبود اعتبار و همچنین کمبود راهدارخانه است.

سقندلی در پایان سخنانش گفت: تأمین سوخت و آرد مورد نیاز روستاییان قبل از بارش توزیع شود تا مشکلی در زمان بارش پیش نیاید و همچنین هماهنگی پلیس راه استان با استان‌های دیگر بسیار مهم است که باید صورت بگیرد.

انتهای پیام/89007/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول