اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش اندیشه راهبردی زن و خانواده در یزد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: همایش اندیشه راهبردی زن و خانواده از سوی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه یزد با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای فرهنگی اجتماعی زن و خانواده، مرکز امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری در یزد برگزار می‌شود.

همایش اندیشه راهبردی زن و خانواده در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، معاون نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد، صبح امروز در نشست خبری همایش اندیشه راهبردی زن و خانواده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از سومین نشست راهبردی که بانوان نخبه کشور با مقام معظم رهبری داشتند، مطالبی در نشست در مورد زنان و خانواده مطرح شد و بعد از آن دفتر مقام معظم رهبری، مسئولیت برگزاری همایش‌های راهبردی در حوزه زنان و خانواده را به مرکز امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری واگذار کرد.

علی هندیانی افزود: برگزاری همایش‌های راهبردی در استان‌های مختلف و ارائه نتایج این همایش‌ها در تهران و ارائه مقالات برتر به دفتر رهبری و ... از وظایف آن تعریف شد.

وی یکی دیگر از وظایف مرکز امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری را برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاداندیشی با موضوع زنان و خانواده اعلام کرد.

هندیانی خاطرنشان کرد: در همین راستا تفاهمنامه‌ای منعقد شد که بر اساس آن مقرر شد نمایندگی‌ها نهاد رهبری در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، آذربایجان‌شرقی و یزد، اقدام به برگزاری همایش اندیشه راهبردی زن و خانواده در دانشگاه‌ها کنند.

دبیر اولین همایش اندیشه راهبردی زن و خانواده یادآور شد: نهاد خانواده در یزد بکرتر و با اصالت‌تر است به همین دلیل یزد برای برگزاری این همایش انتخاب شد و قرار است در آن کارکردها و رسالت‌های خانواده یزدی با تاکید بر فرهنگ بومی در قالب مقاله ارائه شود تا در آینده خانواده یزدی ترسیم شده در این مقالات، الگویی برای سایر خانواده‌ها شوند.

وی محور مقالات را سبک زندگی و عدالت جنسیتی عنوان کرد و افزود: مقالات این همایش در بحث سبک زندگی در 21 محور از جمله جایگاه و اهمیت مفهوم سبک زندگی، نقش زن و خانواده در جامعه و شکل‌گیری سبک زندگی اسلامی ایرانی، بایدها و نبایدهای سبک زندگی، تعامل و سلامت خانوادگی، تاثیر رسانه‌ها در الگوسازی و سبک زندگی، آسیب‌شناسی سبک زندگی در قومیت‌های مختلف استان یزد، بهداشت روانی زن و ارتباط آن با سبک زندگی، جایگاه تعداد فرزندان در الگوی زندگی اسلامی و .... قابل ارائه خواهد بود.

هندیانی خاطرنشان کرد: در بحث عدالت جنسیتی نیز مقالات در هشت عنوان از جمله دیدگاه اسلام در مورد عدالت جنسیتی، بررسی عدالت جنسیتی و تساوی حقوق زن و مرد، دیدگاه علوم نظری به عدالت جنسیتی و ... می‌باشد.

وی یادآور شد: استقبال از این همایش تاکنون خوب بوده و 10 عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

هندیانی، آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این همایش را پنجم دی‌ماه و زمان برگزاری همایش را 19 دی‌ماه در دانشگاه یزد اعلام کرد.

وی با اشاره به بخش‌های جنبی این همایش خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه با محوریت زنان و خانواده و ارائه محصولات و آثار ارائه شده توسط بانوان و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون آزاد با موضوع عدالت جنسیتی در کنار این همایش برگزار می‌شود.

هندیانی با اشاره به اینکه مقالات به دو شیوه علمی پژوهشی و علمی ترویجی ارائه می‌شود، عنوان کرد: مقالات برگزیده در قالب یک ویژه‌نامه به چاپ می‌رسد و به افرادی که در این حیطه فعالیت می‌کنند، ارائه می‌شود.

انتهای پیام/2464/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول