اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای آبان‌ماه سال جاری

1150 کیلوگرم فرآورده‌ خام دامی در کرمان معدوم شد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: از ابتدای آبان‌ماه سال جاری تاکنون یک هزار و 153 کیلوگرم از ‌انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی ضبط و معدوم شده است.

1150 کیلوگرم فرآورده‌ خام دامی در کرمان معدوم شد

محمد‌مهدی یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در راستای جلوگیری از عرضه گوشت و فرآورده‌های خام دامی ناسالم و غیر‌بهداشتی‌ نظارت و بازدید‌های ماهانه به صورت مستمر از مراکز تولید و عرضه این فرآورده‌ها توسط کارشناسان دامپزشکی صورت می‌پذیرد.

وی افزود: از ابتدای آبان‌ماه سال جاری تاکنون یک هزار و 153 کیلوگرم از ‌انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی به علت مشکلات بهداشتی ضبط و معدوم شده است.

یزدان‌پناه با اشاره به اینکه گوشت سفید و قرمز وارد شده از سایر نقاط استان به شهرستان قبل از توزیع در فروشگاه‌ها و مراکز عرضه کنترل و بازدید می‌شوند، افزود: این مقدار فرآورده‌ها ‌طی 3 هزار و 754 مورد بازرسی از مراکز عرضه انواع گوشت‌، مرغ، ماهی، قصابی‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها، کارخانجات شیر و سردخانه‌ها جمع‌آوری شده است.

وی ابراز داشت: در این مدت با نظارت و بازرسی‌های دقیق قبل و بعد از کشتار توسط ناظران دامپزشکی یک هزار و 623 راس گاو و گوساله‌، 9 هزار و 847 راس گوسفند و بز‌، 94 نفر شتر و بیش از 380 هزار قطعه طیور گوشتی در کشتارگاه‌های دام و طیور کشتار شده است.

ضرورت واکسیناسیون سگ‌های نگهبان

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: کنترل و مبارزه با بیماری‌های دامی از مهم‌ترین اهداف حرفه دامپزشکی است و این هدف نه تنها برای حفظ و صیانت از سرمایه دامی کشور بلکه با توجه به اهمیت بیماری‌های مشترک بین انسان و دام‌ و تضمین و تامین سلامت و بهداشت عمومی جامعه نیز موثر است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات برای رسیدن به این مهم‌، واکسیناسیون و اقدامات کنترلی در مورد دام‌هایی از جمله ‌سگ‌های نگهبان گله است.

جعفری گفت: بیماری در حیوانات سه تا شش ماه شایع‌تر است، اما در سایرین هم رخ می‌دهد و از طریق انتقال مستقیم، هوا و تماس نزدیک توله سگ‌ها منتقل می‌شود.

وی افزود: استفاده از داروهای ضدانگلی خوراکی ضروری‌ و در مورد مبارزه با انگل‌های خارجی دام ‌قابل اهمیت است، لذا دامداران و عشایر شهرستان با توجه به اهمیت موضوع در مورد سگ‌های نگهبان گله خود با مراجعه به مرکز مایه‌کوبی بخش خصوصی شهرستان اقدامات کنترلی و پیشگیرانه مذکور را رعایت کنند.

انتهای پیام/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول