اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نمازی:

مردم استان بوشهر عاشقانه با روحانیت الفت دارند

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: علمای روحانی استان بوشهر در طول تاریخ، اهل جهاد بودند و مردم این استان عاشقانه با روحانیت انس و الفت دارند.

مردم استان بوشهر عاشقانه با روحانیت الفت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت الله عبدالنبی نمازی ظهر امروز در همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر اظهار داشت: برگزاری این همایش قدم بزرگی است برای حوزه‌های علمیه و آیندگانی که وارد این عرصه می‌شوند و این منابع سرشار در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه علمای روحانی استان بوشهر همه اهل جهاد بودند، تصریح کرد: در بحث ولایت فقیه که چشم جهانیان و دولت مردان و سیاست‌بازان را به خود جلب کرده است، علمای استان بوشهر در طول تاریخ حکم جهاد خود را با موضوع ولی فقیه اعلام می‌کردند.

وی با بیان اینکه جایگاه علم و معرفت در نظام هستی برای کمال انسان است، گفت: اگر انسان می‌خواهد به کمال و رشد برسد احتیاج به علم و معرفت دارد و علم بدون معرفت کامل نیست.

نمازی هنر عالمان جامعه را متوجه ساختن افکار عمومی به خداوند تبارک و تعالی دانست و افزود: عنصر عبادت جوهره انسان را می‌سازد که منجر به انس گرفتن به خداوند می‌شود.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: دستاورد و خروجی این همایش باید الگو سازی از نسل گذشته برای نسل آینده شود و در جهاد علمی، عبادی و جهاد با نفس کاربردی شود.

وی با بیان اینکه مردم استان بوشهر از معنویت و اخلاق خاصی برخوردار هستند، گفت: این اخلاق و صداقت در رفتار و گفتار نشان از متدین و خداشناسی مردم است و روحانیت استان نیز در طول تاریخ نشان دادند که مردم این استان عاشقانه با روحانیت انس و الفت دارند.

نمازی وجود روحانیت استان بوشهر در طول تاریخ و موفقیت آنان را نعمت بزرگی برای استان و کشور دانست و افزود: مفاخر روحانی استان همواره نشان داده‌اند که با هدایت‌‌های دلسوزانه آنان مردم رهرو و گوش به فرمان آنان هستند و این خود نعمت گرانبهایی است که در استان بوشهر وجود دارد.

انتهای پیام/66006/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول