اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مجتمع گاز پارس‌جنوبی تاکید کرد

رفع نیازهای پالایشگاهی توسط سازندگان و تولیدکنندگان داخلی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجتمع گاز پارس‌جنوبی گفت: این مجتمع برای رفع نیازهای پالایشگاهی به‌سراغ سازندگان و تولیدکنندگان داخلی رفته‌ است.

رفع نیازهای پالایشگاهی توسط سازندگان و تولیدکنندگان داخلی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، علی‌اکبر شعبان‌پور ظهر امروز در نشست مسئولان پارس‌جنوبی اظهار داشت: مجتمع گاز پارس‌جنوبی هم‌اکنون بیش از 44 درصد گاز کشور را تامین می‌کند و به فضل خدا در مسیر رشد و توسعه بیش از پیش قرار داریم.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس‌جنوبی با اشاره به لزوم تحقق منویات مقام معظم رهبری افزود: با رویکرد اخیری که پس از بازدید مقام معظم رهبری که تاکید بر تولید ملی و خودکفایی داشته‌اند، این شرکت نیز تمام توان خود را بر روی بحث خودکفایی و ساخت داخل قرار داده و برای رفع نیازهای پالایشگاهی به‌سراغ سازندگان و تولیدکنندگان داخلی رفته‌ است.

شعبان‌پور خاطرنشان کرد: ما امروزه حتی فراتر از خودکفایی عمل کرده و در ساخت قطعات یدکی به‌دنبال سازندگان داخلی و در مبحث مواد شیمیایی به‌دنبال تولیدکنندگان کارآمد داخلی بوده و بر توان داخلی تکیه کرده‌ایم.

وی با اشاره به ساختار خودکفایی در مجتمع گاز پارس‌جنوبی اذعان داشت: در ساختار کمیته خودکفایی مجتمع ترکیبی از دو گروه عملیات و بازرگانی پیش‌بینی شده و مدیر عملیات مجتمع نیز به‌عنوان راس هرم خودکفایی مشخص شده است.

شعبان‌پور ادامه داد: در این راستا کارگروه‌های مختلفی از جمله کارگروه برق، ابزار دقیق، مکانیک، ماشینری، مواد شیمیایی و... تشکیل شده است.

وی با بیان وظایف کارگروه‌ها گفت: این کارگروه‌ها با رویکرد بومی کردن قطعات و تجهیزات، جلسات دوره‌ای متعدد را برای دستیابی به این هدف بزرگ برگزار می‌کنند.

شعبان‌پور خاطرنشان کرد: این ساختار به‌نحوی نظام‌مند شده که ابتدا نیازسنجی می‌شود و کمبودها مشخص و سپس هر مورد در کارگروه اختصاصی خود بررسی شده و پس از تایید، امکان ساخت داخل از طریق خدمات خودکفایی به شرکت‌های تعیین

صلاحیت‌شده برای ساخت ارجاع می‌شود.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس‌جنوبی، در ارتباط با شیوه‌های ارتباط با سازندگان و تولیدکنندگان داخلی بیان داشت: ابتدا طی یک فراخوان تمامی نیازها و قطعات موردنیاز را با استانداردهای لازم اعلام و از شرکت‌های ذی‌صلاح برای همکاری دعوت به‌عمل آورده شد، سپس نمایشگاه‌های بین‌المللی حوزه انرژی نیازهای خود را به‌صورت لوح فشرده و کاتالوگ ارائه کرده که با استقبال بسیار خوب تعداد زیادی از شرکت‌های داخلی و خارجی مواجه شد.

وی با اشاره به مشکلات موجود یادآور شد: یکی از مشکلات سر راه‌، کمبود قوانین و مقررات برای تسهیل در مسیر ساخت داخل بود؛ به همین سبب با پیگیری‌های به‌عمل آمده مصوبات خوبی از هیئت مدیره و مجمع گرفته‌شده است که در چارچوب قوانین و مقررات بتوانیم بحث خودکفایی و ساخت داخل را پیش ببریم و بحمدالله پیشرفت‌های بسیار خوبی هم در این زمینه داشته‌ایم.

شعبانپور یادآور شد: یکی از موارد مهم در بحث خودکفایی، امضای قراردادی با انجمن سازندگان صنعت نفت بوده که با حمایت مدیرعامل شرکت ملی گاز توانستیم با این انجمن که بیش از 400 شرکت توانمند را تحت پوشش دارد ارتباط برقرار کنیم و هم‌اکنون کارگروه مشترکی توسط ستاد شرکت ملی گاز ایران برای تهیه دستورالعمل و راهکار قانونی برای انعقاد قراردادهای باز ایجاد شده است.

مدیرعامل مجتمع گازی پارس‌جنوبی تصریح کرد: اگر بخواهیم روی پای خودمان بایستیم باید از شرکت‌های داخلی حمایت کنیم و تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت‌های مناسب در زمینه باور خودکفایی تبدیل کنیم.

وی افزود: از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد و پیشرفت سازندگان داخلی استفاده می‌کنیم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

انتهای پیام/2451/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول