اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی ستاد HSE مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد

برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی برای کارکنان پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس ایمنی و آتش‌نشانی ستاد HSE مجتمع گاز پارس جنوبی از برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی برای کارکنان پارس جنوبی در آذر ماه امسال خبر داد.

برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی برای کارکنان پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، نصیب‌الله حیدری صبح امروز در آیین برگزاری دوره‌های ایمنی در پارس جنوبی اظهار داشت: رعایت ایمنی و مسایل زیست‌محیطی در محیط‌های عملیاتی به ویژه در مناطق پالایشگاهی امری مهم و ارزشمند است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی ستاد HSE مجتمع گاز پارس جنوبی خاطرنشان کرد: در آذرماه سال جاری دوره‌های آموزشی ایمنی برای نمایندگان HSE شرکت‌های پیمانکاری حاضر در مجتمع با هدف ارتقای سطح ایمنی نیروهای پیمانکاری برگزار می‌شود.

حیدری گفت: شرکت‌های پیمانکاری حاضر در مجتمع، بسته به نوع پیمان‌شان معمولا به ازای هر 40 نفر یک نفر نیروی ایمنی دارند و ما با توجه به این حجم از نیروی پیمانکاری و با عنایت به دستور مدیرعامل مجتمع در آخرین جلسه‌ راهبردی ایمنی مجتمع مبنی بر برنامه‌ریزی آموزشی مدون، تصمیم بر این شد که برای این نیروها دوره‌های آموزشی برگزار شود.

وی افزود: بر این اساس بود که مردادماه به کل نیروهای ایمنی شرکت‌های پیمانکاری اعلام کردیم خودشان را برای مصاحبه معرفی کنند تا سطح دانش ایمنی‌شان سنجیده شود؛ در کنار این موضوع تصمیم بر این شد که هرکسی که به عنوان نیروی ایمنی شرکت‌های پیمانکاری به مجتمع می‌آید ابتدا مورد مصاحبه قرار ‌گیرد و از فیلتر اداره‌ ایمنی رد ‌شود و پس از آن نیز هر شش ماه یک‌بار باز هم از ایشان مصاحبه به عمل ‌آید تا مجددا مورد ارزیابی قرار گیرند.

حیدری در ارتباط با مصاحبه‌های انجام شده با نیروهای ایمنی شرکت‌های پیمانکاری اظهار داشت: با مصاحبه‌های انجام شده، مهارت‌های آن‌ها را در سطح ایمنی می‌سنجیم و آن‌هایی که نمراتی زیر 75 درصد کسب می‌کنند را ارجاع می‌دهیم و بالاتر از 75درصد را به عنوان نیروهای ایمنی می‌پذیریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: با ارزیابی‌های انجام شده نتیجه گرفتیم که این نفرات هرکدام به مدت 14 روز دوره ببینند که این دوره‌ها با همکاری اداره‌ آموزش از صبح تا بعداز ظهر در محل اداره‌ آموزش و با هدف ارتقای سطح ایمنی خودشان و رسانیدن مجتمع به بالاترین سطح ایمنی برگزار می‌شود، همچنین دوره‌های آموزشی بعدی نیز متعاقبا و پس از این دوره‌ها برگزار خواهد شد.

حیدری با اشاره به برگزاری آزمون برای شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی HSE گفت: برای آگاهی از سطح دانش ایمنی این افراد در ابتدای هر دوره‌ آموزشی یک امتحان تعیین سطح برگزار می‌شود و در پایان دوره نیز آزمون دیگری برگزار می‌کنیم تا ببینیم که به چه سطح دانشی رسیده‌اند و دوره‌ها چقدر موفق بوده‌اند.

رئیس ایمنی و آتش‌نشانی ستاد HSE مجتمع بیان کرد: هدف اصلی این دوره‌ها بحث فرهنگ‌سازی است تا بدین وسیله بتوانیم دانش‌های ایمنی را به سطح کارگرها ببریم و با بالا بردن سطح اطلاعات نیروهای HSE این فرهنگ نزد نیروهای کارگری نیز نهادینه شود.

انتهای پیام/2451/و/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول