اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

فازهای 35 ماهه پارس جنوبی در موعد مقرر راه‌اندازی نمی‌شوند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: فازهای 35 ماهه پارس جنوبی در موعد مقرر راه‌اندازی نمی‌شوند و شاید در 40 یا 45 ماه دیگر به تولید برسند.

فازهای 35 ماهه پارس جنوبی در موعد مقرر راه‌اندازی نمی‌شوند

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار در صنعت نفت و گاز کشور است و توسعه این میدان مشترک از اولویت‌های وزارت نفت است.

وی افزود: تکمیل طرح‌های موسوم به فازهای 35 ماهه هم‌اکنون توسط وزارت نفت در دست اجراست و انتظار داریم این فازها در موعد مقرر مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه توسعه فازها خاطرنشان کرد: مشکل نقدینگی و کمبود اعتبارات از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکلات فراروی فازهاست.

موسوی‌نژاد از تحریم‌ها به عنوان عامل دیگر کند شدن روند اجرای فازها یاد کرد و بیان داشت: تلاش زیادی انجام شده و تا حدود زیادی توانسته‌ایم بر تحریم‌ها غلبه کنیم و البته بدون تردید این تحریم‌ها در کند کردن روند توسعه پارس جنوبی خلل ایجاد کرده‌اند.

وی اضافه کرد: نبود مدیریت واحد و صحیح در پارس جنوبی نیز از عوامل مهم و تاثیرگذار در عقب‌ماندگی فازهاست، چرا که فازهایی که با هم شروع کرده‌اند در برخی فازها رشد 60 درصدی و در برخی فازها 30 درصدی و در برخی از فازها رشد 80 درصدی مشاهده می‌شود.

موسوی‌نژاد گفت: این اختلاف پیشرفت‌ها به نقدینگی و تحریم ربطی ندارد و مربوط به مدیریت‌هاست و از مسئولان وزارت نفت انتظار داریم دقت و حساسیت بیشتری بر موضوع داشته باشند.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فازهای 35 ماهه در موعد مقرر راه‌اندازی نمی‌شوند، اذعان داشت: البته برخی فازها پیشرفت خوبی دارند و شاید در 40 یا 45 ماه به تولید برسند و مسئولان فازها و مدیران ارشد صنعت نفت باید بیشتر و موثرتر تلاش کنند.

وی یادآور شد: امروز ایران اسلامی در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و باید با تاکید بیشتر بر اقتصاد مقاومتی در مسیر پیشرفت بیشتر گام برداریم.

انتهای پیام/2451/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول