اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان:

63 درصد جمعیت استان اصفهان زیر پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار دارند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در حال حاضر حدود 20 تصفیه خانه فاضلاب در استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند و هم اکنون 63 درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار دارند.

63 درصد جمعیت استان اصفهان زیر پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره آب و فاضلاب استان اصفهان، هاشم امینی در مراسم افتتاح پروژه تغییر هواده‌های سطحی به عمقی تصفیه خانه جنوب اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر حدود 20 تصفیه خانه فاضلاب در استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند که حجم پساب تولیدی در این تصفیه خانه‌ها حدود 150 تا 170 میلیون متر‌مکعب است و هم اکنون 63 درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار دارند و در حال حاضر استان اصفهان از لحاظ جمع آوری ، انتقال و دفع فاضلاب رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است . 

وی فرسودگی شبکه فاضلاب در استان اصفهان را یکی از چالش‌های مهم این استان دانست و افزود: فرسودگی شبکه فاضلاب در استان اصفهان احتمال وقوع حوادثی در این زمینه را به همراه دارد که این مسئله نگرانی‌هایی را در برداشته و از سویی دیگر قدمت بالای تصفیه خانه‌ها در استان نیاز به بازسازی آنها را مبرم می‌سازد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یادآور شد: 46 سال از راه‌اندازی تصفیه خانه جنوب اصفهان می‌گذرد و بر این اساس بازسازی تصفیه خانه‌های جنوب، شاهین شهر، شهرضا و نایین در دستور کار قرارگرفته است، در حالی که محدودیت منابع مالی یکی از دغدغه‌های پیش رو در این زمینه هستند.

وی افزود: هم اکنون در بعضی از بخش‌ها پساب تولیدشده مورد استفاده قرار می‌گیرد که با افتتاح پروژه تغییر هواده‌های سطحی به عمقی تصفیه خانه جنوب کیفیت پساب تولیدشده در این تصفیه خانه نیز بیش از پیش ارتقاء می‌یابد.

امینی بیان کرد: تأمین آب شرب را در تابستان سال جاری بسیار دشوار خواند و گفت : در طرح آب‌رسانی اصفهان بزرگ 50 شهر و 300 روستا از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند در حالی که پدیده خشکسالی تأثیر به سزایی در کاهش حجم آب تصفیه خانه باباشیخعلی و چاه‌های فلمن داشته اما با همه این تنگناها تأمین و توزیع آب به خوبی مدیریت شده و آب شرب متقاضیان در تابستان سال جاری مانند سال‌های قبل تأمین شد.

وی یادآور شد: طرح‌های مهم آب‌رسانی استان و بهره‌برداری از دستگاه بسته‌بندی آب 500 بسته 5 لیتری در ساعت تصفیه‌خانه آب اصفهان از طرح‌های مهم در راستای آب‌رسانی به موقع در شرایط خشکسالی است.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول