اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس:

موانع جذب نیروهای بومی در پارس‌جنوبی شناسایی شد

خبرگزاری فارس: مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس گفت: با تلاش و فعالیت‌های انجام‌گرفته موانع جذب نیروهای بومی استان بوشهر در پارس‌جنوبی شناسایی شده است.

موانع جذب نیروهای بومی در پارس‌جنوبی شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حجت‌الاسلام عبدالله حاجیانی ظهر امروز در نشست با مسئولان اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: منطقه ویژه برای حقوق کارگران و کارمندان مناطق عملیاتی و شرکت‌های مستقر در پارس‌جنوبی اهمیت زیادی قایل است و برای احقاق حقوق این عزیزان نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم.

وی افزود: پرداخت حق بیمه کارگران از مهم‌ترین وظایف شرکت‌های مستقر در این منطقه است و پیمانکارانی که حق بیمه کارکنان خود را به صورت ناقص پرداخت کنند از شرکت در مناقصات منطقه ویژه پارس محروم می‌شوند.

حاجیانی بر لزوم تحقق اشتغال 50 درصدی نیروهای بومی در پارس‌جنوبی تاکید کرد و اذعان داشت: تمام تلاش خود را برای اجرایی کردن مصوبه هیات دولت در جذب 50 درصد نیروهای بومی به کار می‌گیریم و از هیچ فعالیتی در این مسیر دریغ نمی‌کنیم.

مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع در افکار عمومی، سعی داریم در تعامل با اداره کل تامین اجتماعی استان آمار ارایه شده جذب نیروهای بومی توسط پیمانکاران مستقر در منطقه ویژه پارس، بررسی و راستی‌آزمایی شود.

حاجیانی تصریح کرد: با تلاش و فعالیت‌های انجام گرفته موانع جذب نیروهای بومی استان در پارس‌جنوبی شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه ما خواستار همکاری بیشتر مسئولان استان در این زمینه هستیم گفت: همکاری بیشتر مسئولان استان سبب می‌شود که با رفع این موانع بستر لازم برای اشتغال پایدار نیروهای بومی در استان فراهم شود.

مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس افزود: ایجاد کارگاه‌های هم اندیشی در راستای حق بیمه کارگران، بیمه بیکاری و حوادث ناشی از کار امری بسیار حایز اهمیت است که با جدیت پیگیری می‌شود.

حاجیانی یادآور شد: برخی پیمانکاران به دلیل عدم آگاهی کارگران نسبت به جزئیات قوانین و مقرارت حقوقی خود از پرداخت کامل حق بیمه آنان خودداری می‌کنند که در این زمینه لازم است با بازرسی‌های موردی از شرکت‌ها و دریافت اطلاعات دقیق از ضایع شدن حقوق کارگران جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: در صورت گزارش این وضعیت از سوی کارفرمایان، این مدیریت آمادگی آن را دارد تا از حضور آنان در تمام مناقصات منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جلوگیری به عمل آورد.

حاجیانی خاطرنشان کرد: تلاش برای دفاع از حقوق حقه کارگران و حمایت از این قشر زحمت‌کش در صدر اولویت‌های این مدیریت قرار دارد.

انتهای پیام/2451/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول