اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف کاهش آمار مهاجرت در چهارمحال و بختیاری

زیرساخت‌های زندگی بیش از 1300 خانوار مددجو تأمین می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: تامین زیرساخت‌های مورد نیاز زندگی 13 هزار و 600 خانواده مددجو در این استان از اولویت‌های این نهاد است.

زیرساخت‌های زندگی  بیش از 1300 خانوار مددجو تأمین می‎شود

ابوالقاسم رستگار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر 13 هزار و 600 خانواده مددجو در چهار شهرستان محروم این استان از جمله کوهرنگ، اردل، کیار و لردگان وجود دارد که تامین زیرساخت‌های مورد نیاز زندگی آنان از اولویت‌های این نهاد است.

این مسئول تامین نیاز مناطق محروم را مهم‌ترین راهکار کاهش آمار مهاجرت دانست و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده و هماهنگی لازم با استانداری و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بیشتر خانواده‌های این مناطق توانمند خواهند شد.

رستگار ادامه داد: با توجه به پراکندگی جغرافیایی و تنوع اقلیمی و فرهنگی روستاهای این استان به برنامه‌ریزی‌های خاص نیازمند است تا سطح توسعه‌مندی نقاط مختلف آن به حداقل‌های کشوری برسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مهاجرت گسترده از روستا به شهر می‌تواند معضلات اقتصادی و اجتماعی مانند بیکاری، حاشیه‌نشینی و فقر را ایجاد کند.

وی در ادامه بر ضرورت خودکفایی و توانمندسازی مددجویان تحت پوشش این نهاد تأکید کرد و گفت: مهم‌ترین عامل مهاجرت روستاییان به شهرها، نبود امکانات و سطح پایین درآمد است، برهمین اساس در صورت تخصیص تسهیلات مورد نیاز به‌منظور خوداشتغالی مددجویان که درصد عمده از آنان در روستاها ساکن هستند علاوه بر تأمین شغل این خانوارها از مهاجرت روستائیان تا حدودی جلوگیری خواهد شد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: برهمین اساس با تامین امکانات بهتر و توسعه زیرساخت‌ها در روستا، مهاجرت در این منطقه معکوس شده و بعضی از این افراد برای ادامه زندگی به روستا باز می‌گردند.

انتهای پیام/68001/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول