اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

تلاش دشمنان برای ضربه زدن به اعتماد مردم است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی گفت: تلاش دشمنان برای ضربه زدن به اعتماد مردم بوده و نیروی انتظامی باید هوشیارتر و آگاه‌تر از سایر دستگاه‌های حکومتی در صحنه حضور یابد.

تلاش دشمنان برای ضربه زدن به اعتماد مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در همایش روسای کلانتری‌ها و فرماندهان پاسگاه‌های انتظامی استان، با اشاره به شرایط کنونی کشور خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی از ارکان امنیت است و در این برهه حساس از تاریخ کشور نقش خطیری بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی مایه اقتدار نظام و افتخار مردم است، افزود: نیروی انتظامی در همه صحنه‌ها حضور دارد و مردم امنیت برخاسته از تلاش این نیرو را با وجود همه توطئه‌آفرینی‌های دشمنان و ضدانقلاب احساس می‌کنند.

*نیروی انتظامی هوشیارتر از سایر دستگاه‌ها در صحنه حضور یابد

رئیس شورای تامین آذربایجان شرقی در ادامه اعتماد مردم را سرمایه نیروی انتظامی دانست و با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به اعتماد مردم اظهار کرد: نیروی انتظامی باید هوشیارتر و آگاه‌تر از سایر دستگاه‌های حکومتی در صحنه حضور یافته و با استفاده از روش‌های پیشرفته و احساس مسئولیت کارکنان خود با توطئه‌های دشمن مقابله کند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی یک سازمان انسانی است، به نقش تعیین‌کننده عنصر تعهد و انگیزه در این نیرو اشاره کرد و افزود: اگر انگیزه کارکنان نیروی انتظامی بارور شود می‌تواند دستاوردهای باارزشی را برای این نیرو به ارمغان آورد.

علیرضابیگی لازمه این امر را ملموس و عینی بودن اهداف برای کارکنان نیروی انتظامی دانست و خاطرنشان کرد: کارکنان ناجا باید به همان اندازه‌ای که رزمنده حاضر در خط مقدم خطر شکسته شدن خط را احساس می‌کند نسبت به هدف خود توجیه باشد و با تمام وجود آسیب‌های آن را لمس کند.

وی تقویت انگیزه‌های اعتقادی و معنوی کارکنان ناجا با بهره‌گیری از فرهنگ ایثار و شهادت و توسل به ائمه اطهار را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: کسانی که در این نیرو شجاعانه در مقابل آسیب‌ها و برخی پیشنهادهایی که به آنها می‌شود می‌ایستند محصول این باورها و اعتقادات هستند و خانواده‌های آنها به وجودشان افتخار می‌کنند.

*حضور نیروی انتظامی در عرصه جنگ اقتصادی ضروری است

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر بصیرت و هوشیاری کارکنان نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: گاهی در داخل این نیرو موضوعاتی پیش می‌آید که مورد سوء‌استفاده دشمن و دستمایه سخن‌پراکنی و خدشه‌دار کردن نظام اسلامی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در کنار خیل خدماتی که نیروی انتظامی ارائه می‌کند وجود برخی آسیب‌ها دور از انتظار نیست اما موج رسانه‌ای دشمن تلاش می‌کند این آسیب‌ها را برجسته کرده و برای تخریب وجهه نظام از آنها استفاده کند؛ لذا کسانی که در این نیروی خدوم و پرافتخار فعالیت  می‌کنند باید با بصیرت بیشتری نسبت به سایر کارگزاران نظام فعالیت کنند.

علیرضابیگی با اشاره به هجمه اقتصادی دشمنان علیه جمهوری اسلامی، حضور نیروی انتظامی در عرصه جنگ اقتصادی را ضروری و مورد انتظار توصیف کرد و گفت: نیروی انتظامی باید با پافشاری بر اجرای قانون، امنیت حوزه سرمایه‌گذاری را تامین کند چرا که موضوع امنیت و استحکام قانون بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران است.

وی تاکید کرد: اگر عدم اجرای قانون یا فقدان امنیت مانع از سرمایه‌گذاری شود ظلم در حق مردم است و این موضوع باید مورد توجه نیروی انتظامی باشد.

*نیروی انتظامی در حادثه زلزله به خوبی ایفای نقش کرد

استاندار آذربایجان شرقی به بحث زلزله ارسباران نیز اشاره کرد و با بیان اینکه اقدامات انجام گرفته در مناطق زلزله‌زده برای امداد و نجات و اسکان اضطراری مایه افتخار بود، افزود: دشمن مترصد فرصتی برای سوء‌استفاده از موضوع زلزله بود اما حضور رهبر معظم انقلاب در این مناطق و ابراز رضایت ایشان از اقدامات صورت گرفته آرامش‌بخش و خنثی کننده توطئه دشمنان بود.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در این حادثه در میدان بود و در تمام مراحلی که نیازمند امنیت بودیم به خوبی ایفای نقش کرد.

علیرضابیگی با اشاره به حجم 1.5 میلیون تن مصالح ساختمانی در مناطق زلزله‌زده خاطرنشان کرد: حمل این حجم از مصالح در مدت زمان کم و با وجود جاده‌های کم‌ظرفیت منطقه کار بزرگی بود که با تلاش نیروهای راهنمایی و رانندگی و پلیس راه ممکن شد.

وی تصریح کرد: اقدامات انجام شده در مناطق زلزله‌زده مختص یک فرد یا یک دولت نیست بلکه دولت به نمایندگی از مردم و نظام جمهوری اسلامی این کار را انجام داده و در واقع این کارنامه موفق متعلق به نظام است.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان از تلاش تمام کارکنان نیروی انتظامی در بحث مردم‌داری و تامین امنیت قدردانی کرد.

انتهای پیام/60003/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول