اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی حوزه هنری خراسان‌رضوی

از کتاب « سرزمین شعر» رونمایی شد

خبرگزاری فارس: کتاب سرزمین شعر در دو جلد اشعار کلاسیک و آزاد با هدف گردآوری اشعار برگزیده شاعران خراسان‌رضوی در حوزه هنری استان رونمایی شد.

از کتاب « سرزمین شعر» رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدکاظم کاظمی؛ شاعر و چهره ادبی حوزه هنری خراسان‌رضوی در مراسم رونمایی از کتاب سرزمین شعر در نگارخانه اشراق حوزه هنری خراسان‌رضوی اظهار داشت: خراسان‌رضوی مجموعه‌ای از استعداد و توانمندی‌های هنری و ادبی در حوزه‌های و سبک‌های مختلف اعم از کلاسیک و نوگرا را در خود جای داده است.

وی افزود: نخستین گام حوزه هنری کشور به حوزه چاپ آثار در اواخر سال 61 برمی‌گردد که در آن حوزه هنری تهران مجموعه «ضریح آفتاب » و پس از آن « در هوای حرم» را منتشر کرد.

کاظمی با بیان اینکه دهه 80 نیازمند مجموعه مدونی از اشعار شعرای این دهه بوده خاطر نشان کرد: خلأ یک مجموعه مدون و منظم از دهه 80 در اشعار شاعران خراسان‌رضوی حس می‌شد و این نیاز مقدمه گردآوری اشعار کلاسیک و نو شاعران جوان استان شد که حاصل آن در دو جلد ممیزی به شکل اشعار کلاسیک و اشعار نو به چاپ رسیده است.

وی خراسان را خطه‌ای سرشار از سرمایه‌های ادبی توصیف کرد و ادامه داد: استعدادها و اشعار حقیقی وجودی در خراسان‌رضوی گنجایش حضور در کتاب را نداشته و این فقط نمونه‌ای بارز از چهره‌های جوان شاخص ادبی استان را به دیگران معرفی می‌کند.

این شاعر برجسته یادآور شد: کثرت شاعران و تنوع‌گرایی مضامین، نشانه‌های ظهور یک دوره درخشان ادبی در خراسان‌رضوی تلقی می‌شود و در این مسیر هر چهره توانمند ادبی باید به زعم خویش و در راستای اهداف متعالی خود تلاش کند.

کاظمی از تذکره شعرای مشهد با عنوان اثری ماندگار در حوزه ادبی استان یاد کرد و گفت: یکی از اقدامات ادبی صورت گرفته وسط حوزه هنری خراسان‌رضوی، تلاش در جهت گردآوری و چاپ مجموعه تذکره شعرای مشهد از قرن هفتم تا عصر حاضر است که در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شود.

وی تاکید کرد: کتاب «صبح یعنی تو برمی‌گردی»نیز بنا بود همراه با سرزمین شعر رونمایی شود اما به‌دلیل تفاوت موضوعی کتاب صبح یعنی تو برمی‌گردی که با موضوعیت بیداری است رونمایی آن در مراسمی مجزا صورت می‌گیرد.

کاظمی رونمایی از کتاب سرزمین شعر را مقدمه بروز و ظهور جریان‌های شعری برخاسته از تفکر غنی خراسانی دانست.

انتهای پیام/70002/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول