اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شاعران برجسته

کنگره شعر یادمان ولایت در جیرفت برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور شاعران برجسته استان‌های مختلف کنگره شعر یادمان ولایت در شهرستان جیرفت برگزار شد.

کنگره شعر یادمان ولایت در جیرفت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، با حضور شاعران برجسته استان‌های مختلف کنگره شعر یادمان ولایت در شهرستان جیرفت برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بعداز ظهر امروز در حاشیه برگزاری کنگره شعر یادمان ولایت در این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: کنگره شعر یادمان ولایت از سری برنامه‌های جشنواره سراسری یادمان ولایت بوده که به مدت یک روز در جیرفت در حال برگزاری است.

وی افزود: 3 هزار و 800 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که 35 اثر آن به بخش پایانی راه‌ یافته است و برگزیدگان با دریافت لوح تقدیر، تندیس و جایزه نقدی تجلیل می‌شوند.

حسینی تصریح کرد: جشنواره سراسری یادمان ولایت در بخش‌های نقاشی، عکس، قرائت قرآن، شعرهای آذری، فارسی و عربی برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: آخرین بخش این جشنواره شعر فارسی بوده که امروز در جیرفت در حال برگزاری است.

مسئول انجمن شعر حوزه هنری استان هرمزگان در حاشیه برگزاری این کنگره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: نخستین سال است که این جشنواره در سطح کشوری برگزار می‌شود و از نظر امکانات ارائه شده در حد مطلوبی قرار دارد.

عبدالحسین انصاری افزود: اشعاری که امروز قرائت شد، به نسبت کارهای موفقی بودند و در سطح خوبی قرار داشتند که این بیانگر جدیت و وسواس در انتخاب آثار است.

انصاری با اشاره به حضور کمی و خوب شاعران استان هرمزگان در این کنگره تصریح کرد: هدف از شرکت در این جشنواره انجام رسالتی بود که در این حوزه بر گردن داشتیم.

رضا انصاری یکی از شاعران روشندل حاضر در این کنگره نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: برای دومین بار است که شعر من به مرحله پایانی جشنواره سراسری راه یافته و از شعرهایی که امروز قرائت شد، لذت بردم.

ایرج انصاری از شاعران حاضر در این کنگره نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: آثار برگزیده قوی بودند اما عدم حضور بسیاری از شاعران بزرگ آیینی در این جشنواره مشهود است.

وی با مطلوب ارزیابی کردن جشنواره شعر ولایت گفت: در  زمینه حضور شاعران بزرگ آیینی باید اطلاع‌رسانی بیشتری انجام می‌شد، امیدواریم در سال آینده این کاستی‌ها برطرف شود و شاهد برگزاری هر چه بهتر این جشنواره در شهر جیرفت باشیم.

انتهای پیام/80002/ز/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول