اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام ارشد آمریکایی:

ناتو تصمیمی برای تحمیل منطقه « پرواز ممنوع» بر فراز سوریه نگرفته است

خبرگزاری فارس: یک مقام آمریکا هرگونه بحث درباره استفاده احتمالی از موشک‌های پاتریوت از سوی ترکیه برای تحمیل منطقه پرواز ممنوع در سوریه در نشست هفته آتی وزرای امور خارجه کشورهای عضو ناتو را رد کرد.

ناتو تصمیمی برای تحمیل منطقه « پرواز ممنوع» بر فراز سوریه نگرفته است

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی «سی ان ان»، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا که همراه با «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه این کشور عازم اروپا شده است، وجود هرگونه بحث درباره استفاده احتمالی از موشک های پاتریوت ساخت آمریکا توسط ترکیه علیه دمشق با هدف تحمیل منطقه «پرواز ممنوع» بر فراز آسمان سوریه را در نشست سالانه وزرای امور خارجه کشورهای عضو ناتو که قرار است در بروکسل برگزار شود، رد کرد.

این مقام آمریکایی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه تحمیل منطقه پرواز ممنوع در دستور کار هیچ یک از مذاکرات برنامه ریزی شده این هفته ناتو در بروکسل نیست، اینطور اعلام کرد که: موشک های پاتریوت در صورت استقرار در مرز ترکیه با سوریه با هدف دفاع از حریم هوایی ترکیه به کار گرفته خواهند شد.

این مسئول آمریکایی افزود: ترکیه یکی از متحدان ناتو است و اگر یک هواپیما و یا موشک وارد حریم هوایی این کشور شود، از موشک های پاتریوت برای دفاع از خاک و حریم هوایی ترکیه استفاده خواهد شد.

این مقام آمریکایی که نامش افشا نشده است، همچنین اعلام کرد که ناتو تصمیمی در رابطه با تحمیل منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه نگرفته است و رسیدگی به این موضوع یک بحث جداگانه می طلبد.

این مقام ارشد دولت آمریکا همچنین از بررسی جاری مکان قرارگیری سکوهای پرتاب موشک های پاتریوت در ترکیه خبر داد و گفت که ترکیه از ناتو رسما درخواست کمک برای تقویت دفاع خود در برابر تهدیدات بالقوه از سوی موشک های سوریه را کرده است و ناتو فعالانه در حال بررسی این درخواست است و از آنجایی که ترکیه متحد ناتو محسوب می شود، ناتو تمایل دارد به شیوه ای مثبت به این درخواست پاسخ دهد.

این مقام آگاه آمریکایی همچنین گفت که حتی اگر ناتو درخواست ترکیه را تصویب کند و کشورهای عضو این ائتلاف تمایل خود را برای تحقق خواسته آنکارا ابراز کنند، در این صورت استقرار موشک های پاتریوت هفته ها طول خواهد کشید و باید در طول این مدت درباره مکان قرارگیری این موشک ها توافق حاصل شود و سکوهای پرتاب آنها نیز به ترکیه فرستاده شود.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول