اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک روزنامه ترک افشا کرد

آمادگی ترکیه و آمریکا برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه

خبرگزاری فارس: یک روزنامه ترکیه‌ افشا کرد چندین گزینه نظامی مقابل «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا درباره سوریه وجود دارد که مهم‌ترین آنها ایجاد منطقه پرواز ممنوع است.

آمادگی ترکیه و آمریکا برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه

به گزارش فارس، پایگاه خبری عربی پرس به نقل از روزنامه ترکیه‌ای «ملیت» نوشت که آمریکا که از 20 ماه گذشته تاکنون با سردی با بحران سوریه برخورد کرده است، چندین گزینه نظامی در سوریه را مدنظر دارد که مهمترین آن ایجاد منطقه حائل بین استان مرزی «کیلیس» در ترکیه و شهر «حلب» در شمال سوریه است.

این روزنامه ترک در ادامه گزارش خود آورده است: این طرح با هماهنگی بین ارتش ترکیه و آمریکا و با شرط عدم ورود ارتش دو کشور به خاک سوریه در حال بررسی است.

روزنامه ملیت نوشته است: این طرح شامل ایجاد منطقه پرواز ممنوع با حمایت موشک‌های «پاتریوت» در ترکیه است.

این روزنامه در ادامه به این مسئله اشاره کرده است که این طرح در انتظار تصمیم نهایی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکاست و به خاطر این طرح بود که «مارتین دمپسی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا سپتامبر گذشته و شمار زیادی از مسئولان نظامی ارشد آمریکا به ترکیه سفر کردند.

ملیت نوشته است: گزینه‌های نظامی در قبال سوریه از فوریه گذشته از سیاست‌های آمریکا حذف شده است، اما فشارهای آنکارا و افزایش ناآرامی‌ها در سوریه، آمریکا را به بررسی گزینه‌های نظامی به‌ ویژه طی چهار ماه اخیر واداشته است.

این روزنامه اظهار کرده است: اجرای این طرح از طریق استفاده از دو سامانه موشکی‌ «پاتریوت» به همراه استقرار سامانه دفاع هوایی جدید صورت می‌گیرد که ترکیه برای خرید آن در آینده‌ نزدیک برنامه‌ریزی کرده است.

در این راستا یکی از مسئولان وزارت خارجه ترکیه اظهار کرد که آنکارا و هم‌پیمانانش از جمله آمریکا امکان استفاده از موشک‌های پاتریوت داخل سوریه را مورد بررسی قرار می‌دهند.

این مقام مسئول در ادامه افزوده است: استفاده از این موشک‌ها بخشی از سناریوهایی است که به عنوان وسیله‌ای برای جلوگیری از ناآرامی‌های سوریه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرده است که برنامه‌ریزی برای این اقدام به صورت موقت تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متوقف شده، اما بعد از پیروزی باراک اوباما در انتخابات این مسئله بار دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مقام ترک در ادامه افزوده بود که هرگونه اقدامی برای استقرار موشک‌ها زیر چتر ناتو صورت می‌گیرد.

شبکه خبری بی‌بی‌سی انگلیسی نیز در خبری فوری اعلام کرد که دولت ترکیه از ناتو درخواست خواهد کرد تا موشک‌های پاتریوت را در مرزهای ترکیه و سوریه مستقر کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول