اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیلی‌میل: انگلیس احتمال اعلام منطقه پرواز ممنوع در سوریه را بررسی می‌کند

خبرگزاری فارس: روزنامه «دیلی‌میل» نوشته است که شورای امنیت ملی انگلیس قرار است به رهبری «دیوید کامرون» نخست‌وزیر این کشور تشکیل جلسه دهد و طرح اعلام منطقه پرواز ممنوع در سوریه را بررسی کند.

دیلی‌میل: انگلیس احتمال اعلام منطقه پرواز ممنوع در سوریه را بررسی می‌کند

به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» خبر داده است که یکی از اهداف سفر هفته قبل دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس به خاورمیانه، بررسی چگونگی انتقال مستقیم محموله‌های تسلیحاتی به گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه بوده است.

این روزنامه همچنین به نقل از «فیلیپ هاموند» وزیر دفاع انگلیس نوشته است که احتمال اعلام منطقه پرواز ممنوع در سوریه و حضور جنگنده‌های نیروی هوایی سلطنتی انگلیس و همچنین حمله هوایی کشورهای غربی به سوریه وجود دارد. به نوشته «دیلی‌میل» این گزینه در جلسه «دیوید کامرون» و شورای امنیت ملی انگلیس بررسی می‌شود.

هاموند روز گذشته در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی گفته بود که احتمال مداخله نظامی در سوریه رد نشده، اما در حال حاضر مهمترین هدف دیپلمات‌ها غلبه بر مخالفت‌های روسیه و چین برای تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه سوریه است.

به گفته هاموند به دلیل آنکه هنوز شورای امنیت قطعنامه‌ای در مورد سوریه صادر نکرده، کشورهای غربی مجوز قانونی برای مسلح کردن مخالفان را ندارند.

به نظر می‌رسد تشدید حمایت‌های انگلیس از مخالفان سوری در یک هفته گذشته، به سبب ناتوانی این گروه‌ها در دستیابی به اهداف تعیین‌شده، انجام شده باشد. کامرون این هفته همچنین برای اولین بار از میل خود برای تشکیل جلسه با نمایندگان گروه‌های مسلح سوری سخن گفت.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول