اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس:

شرایط کشور در تصویب قوانین مدنظر قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس گفت: مجموعه نمایندگان مجلس شرایط زمانی و مکانی کشور و جامعه را در تصویب قوانین مدنظر قرار می‌دهند.

شرایط کشور در تصویب قوانین مدنظر قرار می‌گیرد

امید کریمیان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: استقلال، تخصص و سواد بالای نمایندگان سه شاخصه اصلی و تفاوت ‌عمده مجالس فعلی با مجالس پیش از انقلاب است.

امید کریمیان با بیان اینکه نمایندگان مجلس در رژیم گذشته از صندوق‌های رأی بیرون نمی‌آمدند، افزود: در ‌مجلس سنا و مجلس شورای ملی وقت، نمایندگان از قبل تعیین می‌شدند و سپس به آنها گفته می‌شد برای حفظ ظاهر قضیه در انتخابات شرکت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، پایین بودن سواد آکادمیک نمایندگان را هم از آفات دیگر مجالس آن زمان دانست و اضافه کرد: در زمان کنونی خوشبختانه میانگین سطح سواد نمایندگان حداقل فوق لیسانس است.

کریمیان در خصوص تناسب وضع قوانین در مجلس با شرایط امروز ایران در منطقه تصریح کرد: اصل کار و ‌هدف نخست نمایندگان مجلس، تدوین قوانین و مصوباتی است که با شرایط روز جامعه و ‌منطقه همخوانی داشته باشد.

وی اضافه کرد: اگر ‌قانون کارآیی لازم را نداشته باشد دولت به عنوان مجری آن دچار ‌مشکل شده و در نهایت جامعه متشنج خواهد شد.

کریمیان با تاکید براینکه نمایندگان، شرایط زمانی و مکانی کشور و جامعه را هم در تصویب قوانین مدنظر قرار می‌دهند از اقدامات مجلس در خصوص قانون هدفمندی یارانه‌ها به عنوان نمونه نام برد و افزود: پس از اجرای  مرحله  اول  ‌قانون هدفمندی یارانه‌ها نمایندگان تشخیص دادند که اجرای فاز دوم آن در شرایط فعلی کشور به صلاح نیست و طی یک طرح دو فوریتی آن را متوقف کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد به وجود موانع خاصی در زمینه قانون‌گذاری نیست و گفت: زمانی که طرحی در مجلس بررسی می‌شود موافقان و مخالفان درمورد آن صحبت می‌کنند و آن طرح در مجلس به رأی گذاشته شده و نمایندگان آزادانه و بدون هیچ محدودیتی رأی خود را به صندوق می‌اندازند.

کریمیان درباره میزان ارتباط مجلس نهم با سایر قوا اظهار کرد: مسائلی که در حوزه وظایف کاری نمایندگان بویژه در ارتباط با قوه مجریه از قبیل استیضاح، طرح سوال و تحقیق و تفحص پیش می‌آید شائبه عدم ارتباط مناسب قوا را بوجود می‌آورد.

وی به نقش رسانه‌ها در این خصوص نیز اشاره کرد و اعتقاد دارد رسانه‌ها گاهی اوقات موضوعات را بزرگنمایی و بحث‌ها را سیاسی می‌کنند و این مسائل را به عدم تعامل بین قوا تعبیر می‌کنند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در پایان چهار شاخصه را به عنوان تفاوت‌های مجلس نهم با مجالس پیش از خود نام ‌برد و گفت: جوانگرایی، سطح بالای علمی و آکادمیک نمایندگان و تخصصی بودن مجلس از مهم‌ترین این تفاوت‌هاست.

انتهای پیام/79008/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول