اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه یاسوج:

دانشگاه یاسوج در راه کاهش وابستگی به خارج گام برمی‌دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به نقش دانشگاهیان در عبور از شرایط کنونی کشور گفت: دانشگاه یاسوج در راه کاهش وابستگی به خارج کشور و عبور از تحریم‌ها گام برمی‌دارد.

دانشگاه یاسوج در راه کاهش وابستگی به خارج گام برمی‌دارد

اردوان ارژنگ امروز در حاشیه مراسم سالگرد به خاکسپاری یک شهید گمنام در دانشگاه یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار کرد: دانشگاه‌ها در تحقق اهداف و اجرای راهبرد اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند که توجه به این نقش ضروری است.

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور، تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر با تدبیر نظام اسلامی، بهترین راه ممکن بود، افزود: وقتی کشور ما از کالاهای خارجی محروم شده و یا وارد شدن آن‌ها محدودیت دارد، راهی جز تکیه بر تولید داخلی و کالاهای ایرانی نداریم.

این استاد معارف دانشگاه ادامه داد: بدون شک این تحریم‌ها فرصت و توفیقی اجباری است تا کشور ما در مدت زمان کمتری راه استقلال و کاهش وابستگی خود به خارج را پیش بگیرد.

وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در تولید تصریح کرد: تولید داخلی از مهم‌ترین ارکان‌های اقتصاد مقاومتی است و دانشگاه‌ها می‌توانند در تولید علم و تجاری‌سازی آن حرف‌های مهی برای گفتن داشته باشند.

ارژنگ، روند حرکت دانشگاه یاسوج در مسیر تولید علم را امید‌بخش دانست و اظهار امیدواری کرد: با احداث پارک علم و فناوری ارتباط معنی‌دارتر و مؤثرتری میان دانشگاه و صنعت برقرار شود تا روند تجاری‌سازی علم در استان کهگیلویه و بویراحمد شتاب گیرد.

این مسئول دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان در تجاری کردن علم و نزدیک شدن دانشگاه، صنعت و تولید نقش مهمی دارند که برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی باید از این ظرفیت‌ها بهره بگیریم.

ارژنگ در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: باید همه کمک کنیم تا وابستگی کشور به نفت کاهش یابد زیرا اگر این اتفاق بیفتد، طی کردن مسیر پر پیچ و خم تحریم‌ها بسیار آسان می‌شود.

وی ادامه داد: تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در همه سطوح جامعه نیز در تحقق آن مهم است و باید مورد توجه همه مسئولان باشد.

رئیس دانشگاه مادر در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر کاهش مصارف و هزینه‌های دولتی اضافه کرد:‌ این دانشگاه به عنوان یک مجموعه دولتی برای کاهش هزینه‌های اضافی و سر جمع هزینه‌های مصرفی اهتمام دارد و در این مسیر گام برمی‌دارد.

ارژنگ بدون اشاره به سهم دانشگاه یاسوج در تولید علم ایران و دنیا خاطرنشان کرد: تولید علم به این معنا اندازه‌گیری نشده ولی به طور کلی سهم ایران در تولید علم از نیم درصد به حدود دو درصد رسیده است.

این استاد دانشگاه وظیفه دانشجویان را در برهه کنونی از سایر جوانان سنگین‌تر دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین رسالت یک دانشجو کمک به پیشرفت مملکت خود است و این کار کمی نیست.

انتهای پیام/82005/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول