اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های‌ دفاع مقدس استان اصفهان:

هنرمندان باید روحیه الهی برای خلق هنر خود داشته باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های‌ دفاع مقدس استان اصفهان گفت: هنرمندان کشورمان برای ماندگاری آثارشان باید روحیه الهی داشته و به دید یک شغل به هنر خود نگاه نکنند.

هنرمندان باید روحیه الهی برای خلق هنر خود داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار سید احمد موسوی ظهر امروز در مراسم نخستین سمپوزیوم سراسری آثار حجمی دفاع مقدس که در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های این نهاد اظهار کرد: در این بنیاد به آثار هنرمندانی توجه بیشتری می‌شود که راوی یک قصه و باز کننده راهی تازه در این امر باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ناب استان اصفهان در مورد ارزش‌های دفاع مقدس، افزود: بیش از 800 نفر از شهدای این استان فرماندهی گرد آن‌ها را بر عهده داشته و حدود هفت تا هشت نفر نیز فرماندهی یک لشگر را عهده‌دار هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های‌ دفاع مقدس استان اصفهان تصریح کرد: احتمال برپایی مراسم این سمپوزیوم در مکان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های‌ دفاع مقدس استان اصفهان وجود دارد.

وی با اشاره به  ورود 61 شهید گلگون کفن دوران دفاع مقدس به خاک ایران گفت: شهدای ایران برای کشور عراق دارای ارزش است، چنانکه در آن دیار به جای واژه کشته شدگان، از «کلمه شهید» برای عزیزانمان استفاده می‌شود و این امر حکایت از دفاع آرمانی شهیدان ایران دارد.

موسوی با بیان اینکه برخی از جوانان کشورمان نمی‌خواهند سخنی از جنگ و شهادت بشنوند، ادامه داد: شهیدان ما از لطیف‌ترین اقشار جامعه هستند که یک شخص به دلیل حافظت از ارزش‌ها و ناموس خود و دیگران، جان شیرینش را به خطر بیندازد.

وی هنر را وسیله‌ای ناب برای بیان ارزش‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: ضریح امام حسین (ع) که توسط هنرمند محبوب کشورمان «استاد فرشچیان» خلق شد رایگان و بدون هیچگونه دریافت هزینه‌ای نیز توسط این هنرمند انجام گرفت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های‌ دفاع مقدس استان اصفهان تصریح کرد: این امر نشان از اهمیت جایگاه هنر و هنرمند در حفظ ارزش‌های اسلامی دارد.

وی ادامه داد: هنرمندان کشورمان برای ماندگاری آثارشان باید روحیه الهی داشته و به دید یک شغل به هنر خود نگاه نکنند.

موسوی تاکید کرد: مطمئن باشد زمانی که یک هنرمند دست به خلق آثار هنری می‌زند شهیدان، خود کمک‌حال آن هنرمند می‌شوند.

انتهای پیام/2301/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول