اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار چالوس:

پروژه «پل رینگ‌یک» چالوس دوباره فعال می‌شود/ کمک 3 میلیارد تومانی استاندار

خبرگزاری فارس: شهردار چالوس درباره پل رینگ‌یک شهر چالوس گفت: به دلیل مشکلاتی که در بحث تملک اراضی داشتیم این پروژه متوقف شده بود، اما با پیمانکار صحبت شده و به‌زودی با اعزام دستگاه‌های حفاری پروژه ادامه خواهد یافت.

پروژه «پل رینگ‌یک» چالوس دوباره فعال می‌شود/ کمک 3 میلیارد تومانی استاندار

ایوب صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس بیان داشت: اولویت کار ما در این پروسه کوتاه تا پایان دوره سوم شورا بحث روان‌سازی ترافیک است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما در این رابطه شناسایی نقاط کوری است که عامل گره خوردن ترافیک و ایجاد مشکلات عدیده برای شهروندان می‌شود، اظهار داشت: شهر سالم، توسعه یافته و ایده‌آل شهری است که معابر عمومی و عبور و مرور شهروندانش بر اساس یک اصول مهندسی طراحی شود و در آن شهروند بتواند در کمترین زمان ممکن بهترین بهره‌وری را از حوزه شهری خود داشته باشد نه اینکه امنیت روانی او به خطر بیفتد.

وی با اشاره به شناسایی یکی از مهم‌ترین نقاط کور ترافیکی شهر ادامه داد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین نقاط کوری که شناسایی شده مربوط به ساختمان مسکونی آقای (نقی ـ س) است که حدود 90 درصد مسیر تملک آن طی و با پرداخت بخشی از پول آن ساختمان مربوطه تخریب شده است.

صالحی تصریح کرد: با بازگشایی این مسیر، خیابان رادیو دریا به چالوس محله و بلوار امام رضا (ع) متصل شده و قسمتی از بار ترافیکی را روان خواهد ساخت.

وی همچنین درباره رینگ دو شهری نیز گفت: اگر بخواهیم مقداری از مشکل ترافیکی شهر را حل کنیم نیاز است تا به موازات خیابان اصلی شهر ( 17 شهریور) که به میدان معلم ختم می‌شود خیابان‌های دیگری را ایجاد کنیم که ترافیک این خیابان را کاهش دهیم، یکی از موضوع‌های حائز اهمیت در این بخش بازگشایی رینگ دوم 45 متری ماست که تقریبا در موازات رینگ یک قرار دارد.

شهردار چالوس خاطر نشان کرد: مسیر این رینگ از دانشگاه آزاد روبروی ساختمان مجتمع تامین اجتماعی بازگشایی شده و به پل آبنما وصل می‌شود.

وی در ادامه این بحث اذعان داشت: در این رابطه برخی از اراضی تملک شده است و باید با صاحبان بقیه اراضی توافقی صورت بگیرد تا در اولین فرصت بتوانیم بازگشایی را انجام دهیم و خیابان 17 شهریور را به خیابان آیت‌الله غفاری و سپس به پل آبنما وصل کنیم. با اجرای این طرح تا حدود زیادی از بار ترافیکی داخل شهر کم خواهد شد.

وی هزینه تملک این مسیر را بیش از 2.5 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: باید سازوکار قانونی پیدا کرده و با مردم توافق‌هایی صورت گیرد که این امر با حمایت شورا و همراهی شهروندان میسر خواهد شد.

شهردار چالوس بازگشایی جاده ساحلی را از دیگر موارد دستور کار برای روان‌سازی ترافیک شهر عنوان و تصریح کرد: بخش زیاد کار بازگشایی جاده ساحلی انجام شده که باید به خیابان منطقه فرج‌آباد وصل شود. مقداری از تعریض مسیر باقی مانده که با احداث پل برای هدایت آب‌های سطحی در این مسیر می‌توان بار ترافیک شهر را به آن سمت کشانده و روان‌سازی ترافیکی را شاهد بود.

صالحی در ادامه با اشاره به جاده گازوئیل نیز گفت: خط گازوئیل به شرکت نفت چالوس وصل می‌شود، شرکت نفت این مسیر را به شهرداری واگذار کرده و نیاز به بازسازی، تعریض و زیرسازی دارد. درباره بازگشایی اراضی متعلق به دانشگاه آزاد جنب مخازن شرکت نفت که 45 متری رینگ دوم از آنجا خارج می‌شود نیز نشستی با ریاست دانشگاه آزاد داشتیم تا بتوانیم آن را به چالوس محله وصل کنیم که ایشان نیز همکاری لازم را با ما به‌عمل آوردند.

صالحی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌کاره وزارت راه در ورودی شهر نیز گفت: پل روگذر ابتدای پارک سنگی رمپ‌های ورودی و خروجی آن هنوز کامل نیست و پل بزرگ اتصال کمربندی غربی به نوشهر نیز قسمت ضلع شمالی آن پایه زده شده ولی از نصب عرشه خبری نبوده و پیمانکار آن را رها کرده در حالی که احداث تونل این مسیر در مراحل پایانی قرار دارد که در این رابطه از استاندار مازندران درخواست همکاری داریم.

وی اذعان داشت: شروع عملیات توسط پیمانکاران راه و شهرسازی می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را حل کرده و وضعیت مبلمان شهری را از آن حالت ناخوشایندی که بوجود آورده درآورد.

وی در مورد پل رینگ یک شهر چالوس نیز گفت: استاندار مازندران 3 میلیارد تومان در این رابطه مساعدت کرده بودند که به دلیل مشکلاتی که در بحث تعریض و تملک اراضی داشتیم پروژه متوقف شده بود، اما با پیمانکار صحبت شده و به‌زودی با اعزام دستگاه‌های حفاری پروژه ادامه خواهد یافت و ما نیز سازوکار لازم را برای تعریض انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/86014/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول