اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال تحصیلی جدید صورت می‌گیرد

برگزاری آزمون هماهنگ کشوری برای ششم دبستانی‌ها

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 64 هزار دانش‌آموز در پایه ششم ابتدایی تحصیل می‌کنند که آزمون‌های این دانش‌آموزان به صورت هماهنگ استانی و کشوری است.

برگزاری آزمون هماهنگ کشوری برای ششم دبستانی‌ها

نجیمه باجلان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته در نظام آموزشی استان در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: سال تحصیلی جاری 90 درصد از دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان زیر پوشش طرح 3ـ3ـ6 قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه همچنین امسال 10 درصد از این دانش‌آموزان نیز زیر پوشش طرح 3+3+3+3 قرار گرفته‌اند، ادامه داد: در حال حاضر آغاز‌سازی طراحی فضا‌های آموزشی و پرو‌ژه‌های نو‌سازی مدارس به صورت 3+3 در دوره ابتدایی در راستای تکمیل برنامه‌های تحولی دوره ابتدایی استان انجام شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر جدا‌سازی سه ساله نخست و سه ساله دوم در دوره ابتدایی در استان اصفهان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه روند تغییر محتوای کتب درسی دانش‌آموزان دوره ابتدایی امسال معاونت پژوهش وزارتخانه آموزش و پرورش تغییر محتوای کتب درسی پایه سوم ابتدایی را در دستور کار خود دارد، افزود: همچنین تولید محتوای سه ساله نخست دوره متوسطه نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد.

باجلان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی آتی کتب درسی پایه سوم دوره ابتدایی جدید‌التألیف می‌شود، تاکید کرد: در ارتباط با پایه ششم ابتدایی نیز دو درس جدید کار و فناوری و تفکر و پژوهش توسط راهبران آموزشی در دست بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید حدود 64 هزار دانش‌آموز در پایه ششم ابتدایی مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد: امسال برای پایه ششم ابتدایی آزمون هماهنگ استانی و کشوری برگزار می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اضافه شدن پایه ششم به دوره ابتدایی یکی از برنامه‌های سند تحول بنیادین به شمار می‌رود و توصیفی نبودن ارزیابی دانش‌آموزان این پایه تحصیلی یکی از ویژگی‌های پایه ششم در دوره ابتدایی است.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول