اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از برگزاری آزمون نیروهای پیمانی پالایشگاه آبادان

آزمونی که چراغ خاموش برگزار شد/ منبع آزمون ذکر نشده بود

خبرگزاری فارس: آزمون برگزار شده روز جمعه در پالایشگاه آبادان از نیروهای بومی، پیمانی و شاغلان حاضر در این پالایشگاه چراغ خاموش و بدون ذکر منابع در آبادان برگزار شد.

آزمونی که چراغ خاموش برگزار شد/ منبع آزمون ذکر نشده بود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، روز جمعه مصادف با دهم آذرماه سال جاری خبر از برگزاری آزمونی در پالایشگاه آبادان رسید که برای بسیاری از نیروهای پیمانی پالایشگاه خوشایند و برای عده‌ای دیگر ناخوشایند جلوه کرد.

«آزمون اشتغال پالایشگاه آبادان، جمعه دهم آذرماه ساعت 11 واقع در دبیرستان دخترانه غیرانتفاعی پالایشگاه آبادان به آدرس چهار باغ بریم» آزمون با پیامک مذکور به اطلاع نیروهای پیمانی آقا و افراد شاغل در پالایشگاه اطلاع‌رسانی شد و آنها را برای حضور فراخوانی کرد.

*آزمون یکدفعه و بدون ذکر منابع برگزار شد

به گفته یکی از نیروهای پیمانی حاضر در آزمون نامبرده؛ آزمونی که توسط پیامک اطلاع‌رسانی شده از چهار روز پیش از روز برگزاری و بدون ذکر منابع انجام شد.

این نیروی شاغل پالایشگاه آبادان خاطرنشان کرد: سؤالات آزمون برای همه گروه‌های سنی با مقاطع تحصیلی مختلف یکسان طرح شده بود.

بهنام 35 ساله در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان خاطرنشان کرد: بیش از پنج سال است که در پالایشگاه به‌صورت پیمانی مشغول به‌کار هستم و هر چند ماه یک‌بار با به اتمام رسیدن قراردادم دوباره از کار اخراج می‌شوم.

*تشکیل تعاونی برای جذب نیروهای پیمانی چه شد؟!

وی اضافه کرد: طبق وعده دولت مقرر بود که همه نیروهای پیمانی با تشکیل تعاونی از زیر نظر پیمانکاران خارج شده و مستقیم با سازمان یا ارگانی که در حال فعالیت هستند قرارداد مستقیم منعقد کنند.

این نیروی شاغل در پالایشگاه ادامه داد: اما علاوه بر اینکه چنین تعاونی‌هایی تشکیل نشد ما نیز همچنان زیر نظر پیمانکاران مشغول به کار بوده و پس از اتمام قرارداد و اخراج پس از یک ماه یا دو ماه بیکاری همچنان در انتظار بازگشت به کار هستیم.

وی همچنین عنوان کرد: با خبر انتشار این آزمون از چهار روز قبل بین همکاران جرقه‌ای امید در دل همه ما روشن شد و با این تفکر در آزمون شرکت کردیم.

بهنام تصریح کرد: اما با نگاهی به سؤالات طراحی شده در آزمون، هاج و واج مانده زیرا همه تخصصی بوده و اصلاً مرتبط به کار ما که در اصل کارگر هستیم، نبود.

*همه سؤالات تخصصی بود/ هیچ شانسی در قبولی نداریم

وی با اشاره به اینکه مسئولان امر بهتر بود سؤالات را با توجه به میزان تحصیلات و با هدف جذب نیروهای بومی تعریف می‌کردند، گفت: من دیپلمه هستم و حتی یک سؤال از آزمون کاملاً تخصصی برگزار شده را نتوانستم پاسخ دهم.

این نیروی پیمانی شاغل در پالایشگاه همچنین بیان کرد: من و بسیاری از همکارانم بر این امر متفق‌القول بوده که اصلاً این آزمون عمقی طراحی نشده و هدف از برگزاری آن نیز کاملاً نامشخص است.

وی در پایان چنین گفت: آزمون بین 400 نیروی پیمانی و برای جذب تنها 40 نفر برگزار شد که ما دیپلمه و زیر دیپلمه‌ها مطمئنیم از اینکه در آن پذیرفته نمی‌شویم.

*آزمون استخدامی نبوده است

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص برگزاری این آزمون در پالایشگاه چنین اظهار نظر کرد: این آزمون در واقع برای محک زدن میزان علم نیروهای مرد و پیمانکاری پالایشگاه ترتیب داده شده بود.

وی افزود: این آزمون برای تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی و یا رسمی کردن آنها نبوده بلکه صرفاً در راستای مشخص کردن سطح علم و سواد تعدادی نیرو و به‌کارگیری آنها در بخش‌های مشخص پالایشگاه بوده است.

*اطلاع‌رسانی و جذب نیروهای بومی دو اصل برگزاری آزمون عادلانه

سیدحسین دهدشتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد متقاضیان ثبت‌نامی برای اشتغال در پالایشگاه بسیار زیاد بوده، این آزمون برگزار شده تا برای بسیاری از نیروهای شاغل در پالایشگاه و شهروندان رفع ابهام شود.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر عدم تعیین منابع این آزمون برای آزمون‌دهندگان گفت: آزمون در صورتی که برای جذب نیروهای بومی برگزار شود و از پیش منابع آن مشخص و در زمان مناسب به اطلاع عموم رسانده شود عادلانه و قابل پذیرفتنی‌ست.

با این همه اوصاف...

نیروهای بومی بسیاری روزانه پشت درب پالایشگاه و به امید ورود به شغلی برای امرار معاش خود دلخوش بوده و از مسئولان شهری نیز بیش از پیش انتظار دارند جوانان این شهر را بیش از پیش دریابند.

مریم خبازی

انتهای پیام/ 72001/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول