اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لیبرمن: عباس مانع برقراری صلح است نه شهرک‌سازی‌ها

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی در واکنش به انتقادات جهانی نسبت به ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائیل با وجود به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین، گفت که این شهرک‌سازی‌ها لطمه‌ای به صلح نمی‌زند.

لیبرمن: عباس مانع برقراری صلح است نه شهرک‌سازی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، «آویگدور لیبرمن» پس از تصویب ساخت 3هزار واحد جدید در شهرک‌های اسرائیلی کرانه باختری، گفت که این شهرک‌سازی‌ها به روند صلح لطمه‌ای نمی‌زند.

وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی که دیروز در واشنگتن صحبت می‌کرد، کابینه این رژیم را به مذاکرات سازش پایبند دانست و گفت اسرائیل به مصوبات کابینه‌های قبلی خود متعهد است، حتی اگر از اجرای آن‌ها ناخرسند باشد.

این در حالی است که کابینه اسرائیل تنها یک روز پس از به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین در سازمان ملل، طرح ساخت 3هزار واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیستی کرانه باختری را تصویب کرده است. اقدامی که با واکنش منفی بسیاری از کشورهای دنیا روبرو شده است. تقریبا تمام کشورهای دنیا شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری و بیت‌المقدس را غیرقانونی می‌دانند.

لیبرمن در صحبت‌های دیروز خود گفته است که شهرک‌های اسرائیلی مشکل خاورمیانه نبوده و مسئله اصلی منطقه فقر و بیچارگی است. او مقامات فلسطینی را به بر هم زدن روند سازش متهم کرده است.

لیبرمن در پاسخ به صحبت‌های محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که گفته بود اکنون توپ در زمین آمریکا و اسرائیل است، گفت اسرائیل حاضر به قربانی شدن است، اما خودکشی نمی‌کند.

وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی که از مهمترین مخالفان محمود عباس است، اعلام کرد که اسرائیل آماده است همین امروز به مذاکرات بازگردد، اما محمود عباس هرکاری می‌کند تا از این امر جلوگیری کند.

انتهای پیام/ق.ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول