اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو خواستار شد

توقف شهرک‌سازی/واکنش شورای امنیت به جنایات اسرائیل در غزه

خبرگزاری فارس: سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو بر تلاش جامعه بین‌المللی برای ملزم کردن اسرائیل به رعایت تعهدات بین‌المللی، توقف شهرک سازی و تخریب و توقف ساخت دیوار نژادپرستانه در نوار غزه تأکید کرد.

توقف شهرک‌سازی/واکنش شورای امنیت به جنایات اسرائیل در غزه

به گزارش خبرگزاری فارس، «سید محمدرضا سجادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو در نشست رسمی گرامیداشت روز بین‌المللی همبستگی با مردم فلسطین که در مقر دفتر اروپایی سازمان ملل برگزار شد، به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد، با استقبال از تلاش‌های به عمل آمده توسط سازمان ملل متحد و آژانس‌های تخصصی و کمیته‌های مربوطه در حمایت از مبارزه مشروع مردم فلسطین برای نیل به آرمان‌ها و حقوق حقه خود، بر ضرورت افزایش و ارتقاء این کمک‌ها تأکید کرد.

در این نشست که با حضور مدیرکل دفتر اروپایی سازمان ملل و سایر مقامات برجسته بین‌المللی برگزار شد، سفیر و نماینده دائم کشورمان ضمن تأکید بر حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران و تمامی اعضای عدم تعهد از آرمان‌های مشروع مردم فلسطین، اتخاذ مواضع قوی این جنبش در پشتیبانی از مبارزه مشروع فلسطینی‌ها را از جمله در شانزدهمین نشست سران جنبش در تهران یادآور شد.

سجادی در ادامه افزود: لازم است همه با هم و در یک تلاش جمعی همکاری کنیم تا به نقض سیستماتیک و گسترده حقوق بشر و سایر اقدامات غیرانسانی و مغایر با اصول و بنیادهای حقوق بین‌الملل که همه روزه توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی صورت می‌گیرد، پایان بخشیم و به وضع زندگی و معیشت مردم بیگناه فلسطین که به واسطه این اقدامات روز به روز شدیدتر و وخیم‌تر می‌شود، رسیدگی فوری و جدی شود.

وی افزود: جامعه بین‌المللی همچنین باید تلاش کند تا رژیم صهیونیستی را ملزم به رعایت تعهدات بین‌المللی خود کرده، شهرک سازی را متوقف و ضمن تخریب دیوار نژادپرستانه در نوار غزه ادامه ساخت آن را نیز متوقف کند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین اظهار داشت: متأسفانه امسال تمهید برای گرامیداشت روز بین‌المللی همبستگی با مردم فلسطین مصادف با حمله نظامی و ددمنشانه رزیم صهیونیستی به غزه همراه بود که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین شد.

وی افزود: جنبش عدم تعهد قویاً این اقدام را محکوم کرده و از جامعه بین‌المللی به ویژه شورای امنیت می‌خواهد تا با عمل به مسئولیت‌ها و وظایف خود در اسرع وقت اقدامات لازم را در این زمینه اتخاذ کند.

سجادی به نمایندگی از جنبش عدم تعهد ضمن استقبال از آتش‌بس که در واقع منجر به پایان بخشیدن به اقدام نظامی رژیم صهیونیستی و حملات وحشیانه علیه شهروندان بیگناه فلسطینی شد، از تمامی کشورها و سازمان‌های بین‌المللی درخواست کرد تا اقدامات و تلاش‌های لازم را برای پایان بخشیدن به وضعیت اسفبار مردم فلسطین که در سایه اقدامات نیروهای اشغالگر اسرائیل حادث شده، انجام دهند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول