اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

از سوی خزاعی مطرح شد

در خواست ایران برای توقف فوری شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی

خبرگزاری فارس: سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل به نمایندگی از جنبش عدم تعهد ضمن محکوم کردن تجاوز نظامی اخیر اسرائیل به غزه، خواستار توقف فوری شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی شد.

در خواست ایران برای توقف فوری شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمد خزاعی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در جلسه «کمیته اعمال حق لاینفک مردم فلسطین» سازمان ملل که به مناسبت روز بین‌المللی همبستگی با مردم فلسطین برگزار شده بود، به نمایندگی از جنبش عدم تعهد تجاوز نظامی اخیر رژیم اسرائیل به نوار غزه را قویا محکوم کرد و خواستار توقف فوری شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شد.

رئیس گروه کشورهای غیرمتعهد در سازمان ملل، بار دیگر  همبستگی این جنبش با مردم فلسطین را اعلام کرد و افزود: جنبش عدم تعهد در همایش‌های بین‌المللی مختلف مواضع خود را در حمایت از خواسته به حق مردم فلسطین برای ایجاد دولتی مستقل بیان کرده است.

وی اضافه کرد: در جدید‌ترین گردهمایی سران و روسای دولت‌های جنبش عدم تعهد در اجلاس تهران از ستم وارده به مردم فلسطین به واسطه اینکه مدت زمان طولانی تحت اشغال رژیم اسرائیل قرار دارند و حقوق مسلم آنها از جمله حق تعیین سرنوشت، بازگشت آوارگان به سرزمین‌های خود و حق داشتن دولت مستقل نادیده گرفته شده، ابراز نگرانی کردند.

خزاعی افزود: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی سازمان ملل متحد و نهادهای وابسته در حوزه‌های مختلف برای موضوع فلسطین، متأسفانه رژیم اسرائیل با بی اعتنایی به قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد فلسطین و همچنین اقدامات غیرقانونی خود با هدف تغییر ترکیب جمعیتی و شرایط جغرافیایی مسئول اصلی شرایط وخیم کنونی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان با اشاره به تجاوز اخیر رژیم اسرائیل به نوار غزه و شهادت حدود 170 فلسطینی از جمله زنان و کودکان تأکید کرد: جنبش عدم تعهد قویاً تهاجم رژیم اسرائیل علیه مردم غزه را محکوم می‌کند و آن را نقض اسفبار حقوق بین‌المللی از جمله حقوق بشردوستانه و کنوانسیون چهارم ژنو قلمداد می‌کند.

رئیس گروه کشورهای غیرمتعهد توجهات را به تشدید فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در امر شهرک سازی جلب کرد و نسبت به آن هشدار داد. 

وی تصریح کرد: جنبش عدم تعهد خواستار توقف فوری شهرک‌سازی رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است.

خزاعی در پایان بر حمایت قوی جنبش عدم تعهد از اعاده فوری حقوق مسلم مردم فلسطین برای اعمال حق تعیین سرنوشت و حاکمیت در دولت مستقل فلسطین تأکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول