اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه صورت می‌گیرد

آغاز پذیرش دانش‌پژوه در رشته تخصصی نهج‌البلاغه

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه از آغاز پذیرش دانش‌پژوه در هفتمین دوره تخصصی نهج‌البلاغه با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه قم خبر داد.

آغاز پذیرش دانش‌پژوه در رشته تخصصی نهج‌البلاغه

آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم از پذیرش دانش‌پژوه در هفتمین دوره تخصصی نهج البلاغه در سطح سه خبر داد و اظهار کرد: این دوره با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

وی افزود: دانش‌پژوهان با گذراندن این دوره ضمن آشنایی با معارف و مفاهیم والای علوی بر اساس کتاب شریف نهج‌البلاغه با کامل‌ترین منبع غنی معارف الهی بعد از قرآن کریم آشنا می‌شوند.

این مدرس نهج‌البلاغه اضافه کرد: دانش پژوهانی که در این دوره شرکت می‌کنند می‌توانند به عنوان یک مدرس و محقق شایسته برای اسلام، تشیع و مراکز آموزشی و پژوهشی داخلی و خارج از کشور فعالیت کنند.

وی با اشاره به شرایط پذیرش در این دوره بیان کرد: موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه علمی، ارائه گواهی اتمام سطح دو حوزه، تعهد نسبت به رعایت و مقررات آموزشی، پژوهشی و انضباطی از جمله شرایط پذیرش در رشته تخصصی نهج‌البلاغه است.

آیت‌الله دین‌پرور با بیان اینکه در زمینه پذیرش دانش‌پژوه در این رشته اولویت‌هایی وجود دارد تصریح کرد: اولویت ثبت ‌نام این دوره با کسانی است که در زمینه تدریس یا پژوهش در زمینه علوم اسلامی به ویژه نهج‌البلاغه دارای سابقه‌ای قابل توجه باشند.

وی از دیگر الویت‌های ثبت‌نام در این دوره را حافظان نهج‌البلاغه، فارغ التحصیلان سطح دو مراکز تخصصی و ممتازان حوزه‌های علمیه عنوان کرد.

رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه با اشاره به مهلت ثبت ‌نام و آزمون ورودی این رشته تخصصی بیان کرد: آزمون ورودی این رشته تخصصی جمعه اول دی ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا 20 آذر ماه برای شرکت در این آزمون ثبت‌ نام کنند.

وی ثبت ‌نام در این آزمون را به دو شیوه حضوری و اینترنتی ذکر و تصریح کرد: علاقه‌مندان برای حضور در این آزمون می‌توانند از طریق سایت معاونت آموزش حوزه علمیه www.howzeh-qom.com و www.nahj-albalaghe.ir اقدام کرده و یا به آدرس قم ،میدان شهدا خیابان حجتیه مرکز آموزش تخصصی نهج‌البلاغه مراجعه کنند.

آیت‌الله دین‌پرور با بیان اینکه شرکت کنندگان در دو آزمون عمومی و اختصاصی شرکت می‌کنند خاطرنشان کرد: منابع امتحانی در آزمون ورودی این رشته مکاسب شیخ مرتضی انصاری، کفایه‌الاصول آخوند خراسانی، سیری در نهج‌البلاغه شهید مطهری، آیات ولایت در قرآن آیت‌الله مکارم شیرازی، فروغ ولایت آیت‌الله سبحانی و برگزیده موضوعی نهج البلاغه خواهد بود.

انتهای پیام/78005/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول