اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش ملی نهج‌البلاغه و ادبیات خبر داد

ارسال بیش از 1000 مقاله به همایش نهج‌البلاغه

خبرگزاری فارس: دبیر همایش ملی نهج‌البلاغه و ادبیات با اشاره به استقبال پرشور از این همایش تصریح کرد: تعداد آثار ارسال شده بسیار غافلگیر کننده بود و در مجموع بیش از یک‌هزار مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد.

ارسال بیش از 1000 مقاله به همایش نهج‌البلاغه

سید محمدرضی مصطفوی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه هسته ادبی نهج البلاغه بسیار عمیق است، تصریح کرد: ترجمه نهج البلاغه، بینا متنیت(تناص) و نهج‌البلاغه، نهج‌البلاغه و بلاغت، نهج‌البلاغه و ادبیات تطبیقی، جایگاه نهج‌البلاغه از منظر ادیبان مسلمان و غیرمسلمان، نماد و نهج‌البلاغه، سبک شناسی و نهج‌البلاغه از جمله محورهای این همایش است.

وی با اشاره به تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش ملی نهج‌البلاغه و ادبیات اظهار کرد: تعداد آثار بسیار غافل گیر کننده بود و در مجموع بیش از یک‌هزار مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد.

 

* تمام آثار ارسال شده به صورت نسخه الکترونیکی منتشر می شود

دبیر همایش ملی نهج‌البلاغه و ادبیات از انتشار مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش خبر داد و خاطرنشان کرد: مجموعه مقالاتی که به  دبیرخانه می‌رسد مورد داوری قرار گرفته و اگر نیاز به اصلاح داشته باشند در اختیار مولف قرار داده شده و  بعد از اصلاح چاپ می‌شوند.

مصطفوی‌نیا با تاکید بر اینکه از تعداد آثار دریافتی 40 مقاله به عنوان برترین‌ها منتشر شده و تجلیل خواهند شد، اضافه کرد: همچنین مجموع مقالات ارسال شده به به صورت نسخه الکترونیکی منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مقاله‌های ارسال شده از سطح کیفی بالایی برخوردار هستند، تصریح کرد: تعداد بسیاری از محققان، پژوهشگران و اساتید دانشگاه و حوزه علمیه نسبت به ارسال مقاله اهتمام داشته‌اند.  

عضو هیئت علمی دانشگاه قم خاطرنشان کرد: پنج کمیسیون تشکیل شده است که در هر کمیسیون حداقل 15 نفر برای ارائه مقاله دعوت می‌شوند.

مصطفوی‌نیا با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه کتابی است که شیعیان و غیرشیعیان به آن علاقه‌مند هستند تصریح کرد: هدف ما از برگزاری همایش این است که نهج‌البلاغه با دید تخصصی از نظر ادبی  بررسی شود.

 

* نهج البلاغه را باید بین المللی کرد

وی با تاکید بر اینکه همایش ملی نهج البلاغه و ادبیات سعی دارد نگاهی تخصصی از منظر ادبیات به نهج‌البلاغه داشته باشد، اظهار کرد: این همایش نخستین همایش از سلسله همایش‌های تخصصی نهج‌البلاغه است و بین‌المللی شدن همایش نیز در دستور کار قرار دارد که با توجه به اهمیت والای این کتاب پیگیری چنین اقدامی ضروری است.

دبیر همایش ملی ادبیات و نهج‌البلاغه با اشاره به اینکه این همایش 28 دی ماه در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: از مسئولان کشوری و استانی برای حضور و سخنرانی در همایش ملی ادبیات و نهج‌البلاغه دعوت شده است.

انتهای پیام/78008/صا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول