اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد با کمبود دستگاه «پلاکت فرزیس» مواجه است

خبرگزاری فارس: سرپرست انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مشکلاتی که هم اکنون در انتقال خون این استان با آن مواجه هستیم کمبود دستگاه پلاکت فرزیس است.

کهگیلویه و بویراحمد با کمبود دستگاه «پلاکت فرزیس» مواجه است

رستم حسن‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در عرصه خون‌دهی ایثارگری خود را به نمایش گذاشته‌اند، گفت: اکنون در زمینه وجود خون ذخیره شده در استان برای مواقع بحرانی با هیچ‌گونه مشکلی روبه‌رو نیستیم.

سرپرست انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سازمان انتقال خون سازمانی عام‌المنفعه است، عنوان کرد: این سازمان به عنوان سازمانی حیاتی شناخته شده و در مواقع بحرانی بیش از سایر دستگاه‌ها وظیفه حیاتی بر عهده دارد.

وی از مهجور و محروم بودن این سازمان اشاره کرد و گفت: یک چهارم از بخش‌های بیمارستانی به خون و فراورده‌های خونی وابسته هستند و بهترین جراحان اگر خون در اختیار نداشته باشند نخواهند توانست کار خود را به درستی انجام دهند.

این مسئول از عدم تعطیلی و هرگونه تساهل و تسامح در این سازمان خبر داد و گفت: کار همکاران ما در انتقال خون دائمی و شبانه‌روزی است چرا که بسیاری از بیماران و حادثه‌دیدگان قبل از هر چیز به خون نیاز دارند.

حسن‌زاده ادامه حیات بسیاری از بیماران را منوط به وجود خون دانست و عنوان کرد: بنابراین باید در زمینه تجهیزات و امکانات و فضای فیزیکی هیچ‌گونه دغدغه‌ای نداشته باشیم.

وی از انتظار خود از مسئولان به خصوص استاندار یاد کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت ما در حال زیاد شدن است باید به نسبت رشد جمعیت و توسعه مراکز درمانی و بیمارستانی، انتقال خون نیز توسعه پیدا کند.

این مسئول افزود: وقتی یک مرکز درمانی ساخته می‌شود باید در کنار آن انتقال خون نیز مورد توجه قرار گیرد که از این حیث مرکز استان باید به صورت ویژه در زمینه توسعه و تجهیز امکانات و فضاهای مورد نیاز انتقال خون توسعه پیدا کند چرا که مراکز درمانی و بیمارستانی زیادی در یاسوج اکنون در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی یکی از کمبودهای انتقال خون این استان را مربوط به نبود دستگاه پلاکت فرزیس دانست و اذعان داشت: پلاکت فرزیس وقتی لازم است که بخواهیم به یک نفر پلاکت اهدا کنیم لذا باید شش نفر را پیدا کرده که بتوانیم پلاکت آن را پیدا کنیم در حالی که اگر دستگاه پلاکت فرزیس نصب باشد می‌توانیم از یک نفر شش واحد خون بگیریم و آن شش نفر را معاف کنیم که کار ما شش برابر کمتر می‌شود و در وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌شود.

انتهای پیام/2571/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول