اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

گسست و سردی ارتباط میان دانشگاه و صنعت در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از دلایل توسعه‌ نیافتگی این استان را گسست و سردی ارتباط میان دانشگاه‌ها و صنعت در این استان عنوان کرد.

گسست و سردی ارتباط میان دانشگاه و صنعت در کهگیلویه و بویراحمد

رضا یوسفوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: تا آن‌جا که من می‌دانم هیچ‌گونه ارتباطی میان دو بخش صنعت و دانشگاه در این استان وجود ندارد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: استان‌هایی که از رشد و پیشرفت خوبی در سه دهه از عمر انقلاب برخوردار شده‌اند همواره ارتباط منطقی و تعامل سازنده میان قشر دانشگاهی و دست‌اندرکاران صنعت آن‌ها وجود داشته است.

این مسئول دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در استان ما تاکنون هیچ مسئول و صاحب صنعتی برای گره‌گشایی در کارها به مراکز دانشگاهی مراجعه نکرده و تا این زمان که من در دانشگاه پیام‌نور مسئولیت دارم حداقل یک نفر هم از ما نظر و مشورت نخواسته است.

یوسفوند یکی از دلایل مشکلات عدیده صنعتی در این استان را مربوط به همین موضوع دانست و با ابراز این سخن که در هر موقعیتی قائل به همکاری با اصحاب صنایع و معادن هستیم، عنوان کرد: بی‌شک با برقراری این نوع از ارتباط صنایع ما از فاز سنتی خارج و با استفاده از پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاهی گام در مرحله نوینی از توسعه صنعتی خواهند گذاشت.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان کهگیلویه و بویراحمد مقوله پژوهش در این استان را مظلوم معرفی کرد و با بیان اینکه در زمینه پژوهش استان ما به نسبت سایر مناطق و استان‌های دیگر عقب‌تر است، اضافه کرد: در چند همایشی که به عنوان همایش‌های ملی و منطقه‌ای داشتیم تعداد بسیار کمی از اساتید دانشگاهی و تنها کسانی که با ما سابقه دوستی داشتند ارائه مقاله کردند که این خود نشان دهنده ضعف و بی‌توجهی به مقوله پژوهش و تحقیق در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی به آغوش باز این دانشگاه برای همکاری و تعامل با صنایع و فعالان این حوزه سخن به میان آورد و اذعان داشت: ما خود داوطلبانه گام برخواهیم داشت و از مسئولان جدید سازمان صنعت و معدن و تجارت می‌خواهیم که آن‌ها نیز برای اعتلای صنایع این استان دست در دست مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها بگذارند.

این مسئول تحقیق و پژوهش را بنیان و اساس موفقیت در هر کاری دانست و اذعان داشت: امروزه کشورهایی در زمینه صنعتی حرفی برای گفتن دارند که از فکر و اندیشه دانشگاه نهایت استفاده را برده‌اند.

انتهای پیام/2571/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول