اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی:

مسئولان فرهنگی برداشت درستی از فرهنگ ندارند/ فرهنگ ما مظلوم است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با تکرار انتقاداتش از مسئولان فرهنگی گفت: برخی دست‌اندرکاران برداشت درستی از کار فرهنگی ندارند، عمیق نیستند و داشته و بضاعت‌های فرهنگی کشور را به خوبی به میدان نمی‌آورند.

مسئولان فرهنگی برداشت درستی از فرهنگ ندارند/ فرهنگ ما مظلوم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار یعقوبعلی نظری صبح امروز در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران بازسازی واقعه غدیر در بیرجند با بیان اینکه خیلی‌ها مدعی کار فرهنگی هستند، اظهار داشت: کار فرهنگی که بدون پشتوانه برگرفته شده از انقلاب اسلامی باشد، قطعا ابتر است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی که در هفته‌های اخیر بارها به شدت از عملکرد مسئولان فرهنگی استان انتقاد کرده است، گفت: علیرغم اینکه انقلاب ما فرهنگی است اما مظلوم‌ترین مقوله در جامعه ما مسئله فرهنگ است.

نظری تاکید کرد: هنوز با گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب می‌بینیم که مقوله فرهنگ مظلوم است و باید مسئولان و دست‌اندرکاران این گره را باز کنند، در غیر این صورت دشمن در مقوله جنگ نرم موفق می‌شود.

*برداشت درستی از کار فرهنگی نداریم، عمیق نیستیم

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: اگر بررسی کنید متوجه می‌شویم هرجا عزم و اراده و تدبیر بوده و عنصر تعیین‌کننده‌ای وجود داشته است راه باز شده و ما موفق بوده‌ایم.

نظری مشکل فضای فرهنگی را اعواج برخی دست‌اندرکاران خواند و افزود: برداشت درستی از کار فرهنگی نداریم، عمیق نیستیم و داشته و بضاعت‌های فرهنگی خود را به خوبی به میدان نمی‌آوریم و وقتی خطا می‌کنیم آن موقع می‌گوییم چه بکنیم.

وی با طرح این سؤال که چرا ایران در فرهنگ نظامی موفق بوده است، تصریح کرد: دلیل موفقیت در این بخش تکیه تولیدات ما بر اعتقادات اسلامی خودمان است و از سویی دیگر در حوزه سیاسی هم این موضوع دیده می‌شود و چون فرهنگ سیاسی ما برگرفته از ذات اسلامی ما است فتنه 88 شکست می‌خورد.

*تا زمانی که ریال ما بر اساس دلار تنظیم شود مشکلات اقتصادی موجود خواهد بود

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با کنایه به مسئولان اقتصادی کشور یادآور شد: تا زمانی که ریال ما بر اساس دلار تنظیم شود مشکلات اقتصادی موجود خواهد بود و در این بخش هم باید به فرهنگ اقتصادی خودمان عمل کنیم.

نظری با تقدیر از دست‌اندرکاران بازسازی واقعه غدیر در بیرجند گفت: ما باید واقعه غدیر و دستاوردهای رزمایش‌های مختلف را بررسی کنیم و مدلی برای فعالیت‌هایمان بسازیم که بومی و اسلامی باشد، زیرا تا زمانی که کشورهای دیگر برخی مسائل را به خورد ما بدهند، عقب خواهیم بود.

* هنر باید از وابستگی‌ به فضای ابتذال و فحشا خارج شود

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی فرهنگ اسلامی را راه نجات مشکلات هنری خواند و افزود: هنر را باید از وابستگی‌ به فضای ابتذال و فحشا خارج کنیم و راه آن تکیه بر اعتقادات دینی است و قطعا در این مسیر بدون آزمایش، جاذبه‌ها و دافعه‌ها شناسایی نمی‌شوند.

نظری با بیان اینکه اخلاص در صحنه جنگ نرم بسیار مهم و سخت است، تصریح کرد: امروز ما در میدان جنگ نرم قرار داریم و آنچه ما را در این عرصه موفق می‌کند، داشتن اخلاص است.

نظری با بیان اینکه متاسفانه کار فرهنگی و فعالیت در جنگ نرم در خیلی از موارد سخت شده است، افزود: امروز مهم است که چه سنگری را انتخاب کنیم و دشمن را بشناسیم و مقابل او موضع جدی و اساسی بگیریم.

انتهای پیام/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول