اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دبیر شورای عالی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی:

نخستین و مهم‌ترین خلاف‌ها در خانواده‌ها رقم می‌خورد

خبرگزاری فارس: جانشین دبیر شورای عالی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی گفت: نخستین و مهم‌ترین خلاف‌ها در خانواده‌ها رقم می‌خورد که ارتباط نزدیک والدین و مربیان مدرسه می‌تواند در پیشگیری از مصرف مواد مخدر مؤثر باشد.

نخستین و مهم‌ترین خلاف‌ها در خانواده‌ها رقم می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ماشاءالله صادقی ظهر امروز در جلسه کارشناسان و مشاوران پیشگیری ادارات آموزش ‌و پرورش خراسان‌رضوی اظهار کرد: مصرف مواد مخدر از گذشته در کشور وجود داشته با این تفاوت که امروزه استفاده از مواد مخدر صنعتی در جامعه رواج پیدا کرده که عواقب خطرناکی را به دنبال دارد.

جانشین دبیر شورای عالی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی افزود: مواد مخدر صنعتی که معضل قرن شده، سوغات غرب است به طوریکه فرد با مصرف یک‌بار شیشه معتاد می‌شود که علاوه بر آسیب جسمی، روح او نیز صدمه می‌بیند.

صادقی تاکید کرد: فرد آلوده به مواد مخدر سنتی می‌تواند در مدت هفت روز سم‌زدایی و یک ماهه ترک کند، اما فرد معتاد به شیشه با کار روانشناسی پنج سال زمان می‌برد تا بتواند ترک کند.

وی خاطر نشان کرد: نخستین قانون در مورد مصرف مواد مخدر در سال 76 با این مضمون که معتاد مجرم است و نیروی انتظامی باید او را دستگیر کند اما بعد از گذشت چند سال از تصویب این قانون نتیجه‌ای جز پر شدن زندان‌ها و بیماری‌های هپاتیت و ایدز نداشت.

جانشین دبیر شورای عالی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی تصریح کرد: بنابراین اصلاحیه‌ای در این قانون زده شد مبنی بر معتاد مجرم نیست و بیمار است که باید درمان شود.

صادقی افزود: قانون جدید سه خاصیت تشدید مقابله، درمان و کاهش آسیب و پیشگیری دارد.

وی در ارتباط با پیشگیری از مصرف مواد مخدر در قانون جدید اظهار کرد: 40 تا 45 میلیون نفر در معرض خطر مصرف مواد مخدر قرار دارند که شامل خانواده‌ها، محیط‌های آموزشی، کارگاه‌های کار و کارخانه‌ها و محله‌های آلوده است.

جانشین دبیر شورای عالی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌رضوی تاکید کرد: اولین و مهم‌ترین خلاف‌ها در خانواده‌ها رقم می‌خورد که ارتباط نزدیک والدین و مربیان مدرسه می‌تواند در پیشگیری از مصرف مواد مخدر مؤثر باشد.

انتهای پیام/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول