اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر ارتباط خانواده دانشگاه فردوسی مشهد:

هدف‌های طرح خانواده پایدار با فعالیت‌های دانشگاه هم‌پوشانی دارد

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر ارتباط خانواده دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هدف‌هایی که در طرح خانواده پایدار تبیین شده است تا حدود زیادی با فعالیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد هم‌پوشانی دارد.

هدف‌های طرح خانواده پایدار با فعالیت‌های دانشگاه هم‌پوشانی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد اصغرزاده عصر امروز در نشست خبری طرح خانواده پایدار که در سالن شورا دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم که انجام این فعالیت‌ها فضای مناسبی را برای ازدواج‌های پایدار ایجاد کند.

وی تاکید بر ازدواج را امری لازم دانست و تصریح کرد: ازدواج در واقع یک نقطه شروع برای تشکیل یک خانواده پایدار است و در واقع فرآیند تشکیل یک خانواده پایدار یک فرآیند اساسی است که باید در تمام زندگی افراد مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر دفتر ارتباط خانواده دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه در سال‌های گذشته جهت‌گیری در دانشگاه فردوسی به سمت تحکیم خانواده بوده است، ادامه داد: هرچند که رسالت اصلی دانشگاه تربیت نیروی متخصص در زمینه‌های مختلف است ولی مقوله آموزش‌ مهارت‌های زندگی همواره مورد توجه مسئولان دانشگاه بوده است.

اصغرزاده با اشاره به اینکه دختران در فرهنگ ما آغازگر ازدواج نیستند، تاکید کرد: ولی در عین حال باید آموزش‌های لازم در زمینه‌های پیش از ازدواج برای آنها در نظر گرفته شود تا توانایی اداره کردن خانواده را در آینده داشته باشند.

وی با بیان محورهای فعالیت دفتر ارتباط خانواده با دانشگاه بیان کرد: آگاه‌سازی و تغییر نگرش در خانواده‌ها و دانشجویان از جمله محورهای فعالیت در این دفتر است.

مدیر دفتر ارتباط خانواده با دانشگاه دانشگاه فردوسی مشهد رعایت‌ شأن دانشجو را یکی از مسائل اساسی دانست.

وی افزود: یکی از آسیب‌های پیش روی ما این است که در خانواده‌ها دخالت مستقیم و نامناسبی در امور دانشجویان صورت می‌گیرد که سبب تضعیف رابطه جوان با خانواده می‌شود.

اصغرزاده با اشاره به آموزش‌هایی که به دانشجویان داده می‌شود، متذکر شد: برای گروه‌های مختلف مجردان، متاهلان و خانواده‌ها آموزش‌های جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین برای دانشجویان جدیدالورود نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است و همچنین به صورت غیرحضوری آموزش‌هایی در قالب بسته‌های آموزشی در اختیار دانجویان قرار می‌گیرد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیر دفتر ارتباط خانواده با دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه حمایت از ازدواج‌های دانشجویی بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: دانشجویان به ویژه نیازمند حمایت‌های اقتصادی هستند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول