اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مجمع هنرمندان خراسان‌:

مرکزگرایی تیشه بر ریشه استعداد‌های هنری بیرون پایتخت می‌زند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجمع هنرمندان خراسان گفت: هنر و به‌ویژه سینمای امروز دچار مرکزگرایی شده و این تیشه بر ریشه استعداد‌های دیگر استان‌ها و شهرستان‌های خارج پایتخت می‌زند.

مرکزگرایی تیشه بر ریشه استعداد‌های هنری بیرون پایتخت می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد مهدی یمینی ظهر امروز در نخستین گردهمایی فیلم‌نامه‌‌نویسان خراسان‌رضوی و نخستین نشست مؤسسه تحقیق، پژوهش و تولید فیلم که در سالن کنفرانس مؤسسه فرهنگی روزنامه قدس برگزار شد، اظهار کرد: خراسان و حوزه شرق و شمال شرق کشور در راستای توانمندسازی سینما و فیلم‌نامه‌‌نویسی نیاز به انسجام هنرمندان دارد.

وی افزود: پس از اینکه خلأ این نیاز به شدت در میان هنرمندان خراسانی در تهران احساس شد، در سال 88 مجمع هنرمندان خراسان‌رضوی در تهران تاسیس شد.

مدیرعامل مجمع هنرمندان خراسان با اشاره به عملکرد مثبت هنرمندان خراسان در سطح ملی خاطر نشان کرد: این مجمع در یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای خود، مبادرت به برگزاری نمایش فیلم‌های برگزیده خراسانی در پردیس ملت تهران کرد که این خود فرصتی در راستای ترویج و ارتقای فیلم‌نامه‌نویسی در سینمای استان است.

یمینی با بیان اینکه باید به معضلات سینمایی کشور نگاه جدی واکاوانه داشت، تصریح کرد: پس از اینکه در دولت نهم به همت مشاور امور هنری رئیس‌جمهوری پژوهشی تفصیلی درباره ساختار سینمایی کشور و معضلات آن صورت گرفت، ثمره آن را در دولت دهم با تاسیس سازمان سینمایی شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در دولت دهم سازمان سینمایی تاسیس شد که یکی از محورهای جدی آن بررسی تاثیرات معضلات سیاسی بر جامعه هنری و به‌ویژه سینمایی کشور بود.

یمینی با تاکید بر اینکه تقویت فیلم‌نامه سبب ارتقای جایگاه سینما در سطح ملی و بین‌المللی می‌شود، گفت: مؤسسه تولید، تحقیق و پژوهش فیلم‌نامه که به همت مجمع هنرمندان خراسان تاسیس شده در رأس اهداف خود تقویت فیلم‌نامه‌‌نویسی برای ارتقای سینمای استان را مدنظر دارد.

مدیرعامل مجمع هنرمندان خراسان تاکید کرد: سینما در شرایط کنونی تعیین‌کننده بسیاری از استراتژی‌ها میان ملل به‌شمار رفته و در نوع خود منشأ اختلاف‌ها، افتراقات و در مقابل آن همگرایی‌ها محسوب می‌شود.

وی بحران سینمای امروز را روند نزولی در جذب مخاطب توصیف کرد و یادآور شد: بحران مطرح شده در سینمای امروز این است که سینما مخاطب نداشته و این اکران فیلم‌های قوی و غنی کشور را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند.

یمینی مرکزگرایی و عدم توجه به استعدادهای دیگر استان‌ها و مناطق بومی را به منزله سوزاندن ریشه استعداد‌های هنری در خارج از پایتخت دانست و گفت: مرکزگرایی در هنر و سینما تبعات زیادی داشته که در سطح کلان هم سبب سوزاندن فرصت‌های غنی در سینمای محلی شده و هم استعداد‌های خارج از پایتخت را نادیده می‌گیرد.

وی افزود: کشورهای همجوار ایران چون افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و چندی دیگر به‌دلیل قرابت‌های فرهنگی و زبانی می‌توانند در راستای تولید آثار مشترک گام بردارند.

مدیرعامل مجمع هنرمندان خراسان خاطر نشان کرد: در بخش تولید آثار مشترک متاسفانه غفلت‌ کرده‌ایم بنابراین باید در این حوزه تمهیداتی مدنظر گرفته تا تولید آثار مشترک را توسعه دهیم.

وی در خاتمه متذکر شد: کشف استعداد‌های جوان، ارتباط با پیشکسوتان، ارائه آثار منتخب به مراکز تولید فیلم، ایجاد بانک اطلاعاتی هنرمندان و فیلم‌نامه‌نویسان خراسانی در رأس اهداف این مجموعه است.

انتهای پیام/70005/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول