اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خبر داد

تکمیل پرونده ثبت جهانی شهر شوش تا پایان سال ‌جاری

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از تکمیل پرونده ثبت جهانی شهر شوش خبر داد و گفت: این پرونده باید در اسرع وقت آماده شود.

تکمیل پرونده ثبت جهانی شهر شوش تا پایان سال ‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، پرویز پورفرخی ظهر امروز پس از بازدید سرزده از موزه شهرستان دزفول در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر پنج کارگاه در شهر شوش فعال است و باید در اسرع وقت پرونده ثبت جهانی شهر شوش برای ارائه به یونسکو آماده شود.

وی افزود: روزانه از اقدامات انجام شده در سایت شهر شوش عکس‌برداری می‌شود و در این باره از بالن‌های هلیم استفاده می‌شود و این برای نخستین باری است که در خوزستان چنین اتفاقی می‌افتد.

پورفرخی با اشاره به اینکه ثبت شهر شوش افتخاری بزرگ است، خاطر نشان کرد: ثبت شهر شوش در ردیف آثار تاریخی یونسکو افتخاری بزرگ است و به این دلیل باید کوشید تا نخستین استان کشور باشیم که سه اثر فاخر خود را در ردیف آثار جهانی به ثبت رسانده باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با تاکید بر اینکه باید به داشته‌های معنوی در این شهرها نیز توجه ویژه‌ای شود، خاطر نشان کرد: نخستین مسجد آجری جهان در شهر شوش بنا شده است و باید این مسجد به ثبت برسد تا داشته‌های معنوی این شهر تاریخی حفظ شود.

وی با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در این حوزه تاکید کرد: برای معرفی تعزیه شهرستان شوش که 72 مجلس تعزیه را برگزار می‌کنند مستندی با نام «بازی در عشق» ساخته شده است که به زودی رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این مستند در مراسمی ملی رونمایی خواهد شد، خاطر نشان کرد: قرار است دو ماه آینده در همایشی در مازندران این مستند فاخر رونمایی و برای عموم نمایش داده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این بازدید سرزده تنها مدیر میراث فرهنگی دزفول مدیر کل میراث فرهنگی را همراهی می‌کرد و به جز از جمعی از هنرمندان و صنعت‌گران کسی دیگر در این مراسم حضور نداشت.

انتهای پیام/72006/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول