اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

نشست مشترک اپوزیسیون افغانستان با کرزی/ انتخابات آینده ریاست جمهوری محور گفت‌وگو

خبرگزاری فارس: در نشستی که به منظور بررسی فضای انتخابات آینده ریاست جمهوری در کابل برگزار شد، سران اپوزیسیون و مقامات ارشد دولت افغانستان به رایزنی و گفت‌وگو پرداختند.

نشست مشترک اپوزیسیون افغانستان با کرزی/ انتخابات آینده ریاست جمهوری محور گفت‌وگو

به گزارش فارس، سران اپوزیسیون و مقامات دولتی افغانستان در نشستی در رابطه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست که روز چهارشنبه به سرپرستی حامد کرزی در کاخ ریاست جمهوری افغانستان برگزار شده بود، «عبدالله عبدالله» رهبر «ائتلاف ملی» افغانستان و «یونس قانونی» عضو پارلمان افغانستان و از چهره‌های منتقد دولت نیز حضور داشتند.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: حاضران در این نشست ضمن گفت‌وگو در خصوص آینده کشور دیدگاه‌های خود را در رابطه با برگزاری انتخابات ارائه کردند.

در این نشست توافق شد تا نظرات و دیدگاه‌های مطرح شده به صورت کتبی جهت پیگیری به وزارت دادگستری ارائه شود.

در این نشست تصریح شد که در آینده نیز رهبران جهادی، شورای همکاری احزاب سیاسی و اپوزیسیون در خصوص اوضاع کشور به رایزنی بپردازند.

بر اساس گزارش دفتر ریاست جمهوری افغانستان، در این نشست «صبغت‌الله مجددی» و «سیداحمد گیلانی» از رهبران جهادی، «کریم خلیلی» و «قسیم فهیم» معاونان ریاست جمهوری، «عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان، «عبدالرب رسول سیاف» عضو پارلمان و جمعی دیگر از مقامات دولتی و اعضای احزاب سیاسی چون «هدایت امین ارسلا»، «سیدمنصور نادری»، «محمد اسماعیل خان»، «انورالحق احدی»، «عبدالهادی ارغندیوال»، «واقف حکیمی»، «محمد اکبری»، «وحیدالله سباوون»، «قربان علی عرفانی»، «فاضل سنچارکی»، «معین مرستیال» و «اسدالله سعادتی» شرکت کرده بودند.

گفته می‌شود که در این نشست «جبهه ملی» به رهبری «احمدضیا مسعود» شرکت نکرده بود.

در همین حال، جبهه ملی با صدور بیانیه‌ای دلایل عدم حضور اعضای این جبهه را در نشست مشورتی با رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد.

در بیانیه تصریح شده است که دولت افغانستان به تصمیم احزاب سیاسی و جامعه مدنی افغانستان احترامی قائل نیست.

بر اساس این بیانیه، دولت افغانستان تاکنون هیچ قدم مثبتی در راستای جلوگیری از تکرار تقلب و تخطی‌های انتخاباتی برنداشته است.

در بیانیه گفته شده است: به همین علت جبهه ملی افغانستان دعوت کاخ ریاست جمهوری افغانستان را صادقانه ندانسته و در آن شرکت نکرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول