اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تیم سیاست خارجی اوباما بار دیگر لرزید

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان استعفا می‌کند

خبرگزاری فارس: به گفته یکی از مقامات آمریکایی نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان و پاکستان ماه آینده استعفا می‌کند و بار دیگر در تیم سیاست خارجی رئیس‌جمهوری آمریکا لرزه افتاد.

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان استعفا می‌کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از مقامات آمریکایی اعلام کرد که «مارک گراسمن» از سمت خود بعنوان نماینده ویژه آمریکا در افغانستان و پاکستان استعفا کرد و این یک لرزه دیگر در تیم سیاست خارجی «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا به حساب می‌آید.

«هیلاری کلینتون» وزیر خارجه آمریکا همچنین در نظر دارد اوایل سال جاری میلادی از سمت خود کناره‌گیری کند.

«لورا لوکاس» سخنگوی گراسمن در بیانیه‌ای به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: پس از گذشت دو سال از حضور در این سمت و با موافقت هیلاری کلینتون، گراسمن به زندگی خصوصی خود بازمی‌گردد.

گراسمن، 61 ساله، دو سال پیش به منطقه آمد و پاکستان را متقاعد کرد تا گذرگاه مرزی خود با افغانستان را برای کاروان ناتو بازگشایی کند.

بر اساس این گزارش، گراسمن اوایل ماه آینده استعفا می‌کند و «دیوید پیرس» معاون دوم سفارت آمریکا در کابل قرار است بعنوان نماینده ویژه آمریکا در افغانستان و پاکستان فعالیت کند.

گراسمن در بین سالهای 1977 تا 1979 در سفارت آمریکا در پاکستان فعالیت کرد و در بین سالهای 2001 و 2005 معاون وزارت خارجه آمریکا در امور سیاسی فعالیت کرد.

انتهای پیام/ف.ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول