اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سخنگوی پنتاگون:

تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان پس از 2014 به‌زودی اعلام می‌شود

خبرگزاری فارس: درحالیکه گزارش های متفاوتی از تعداد نظامیان آمریکایی که قرار است بعد از 2014 در افغانستان باقی بمانند منتشر می شود، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که این وزارت در هفته های آتی در این باره تصمیم گیری خواهد کرد.

تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان پس از 2014 به‌زودی اعلام می‌شود

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز»، «جورج لیتل» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دیروز دوشنبه اعلام کرد که مقامات پنتاگون در نظر دارند تا در طول هفته های آتی درباره تعداد نظامیان آمریکایی که قرار است بعد از عقب نشینی سال 2014 همچنان در افغانستان باقی بمانند، تصمیم گیری کنند.

بر اساس این خبر، در حال حاضر تقریبا 67 هزار نظامی آمریکایی در افغانستان مستقر هستند و انتظار می رود که تمام نظامیان بین المللی جنگی تا پایان سال 2014، این کشور را ترک کنند.

لیتل در این باره گفت که پنتاگون در نظر دارد تا بعد از عقب نشینی از افغانستان، یک گروه کوچک‌تری از نظامیان خود را به منظور آموزش نیروهای امنیتی افغان و اجرای عملیات علیه عناصر باقی مانده القاعده در این کشور باقی بگذارد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا افزود که پنتاگون از «جان آلن» فرمانده ارشد نظامیان مستقر در افغانستان خواسته است تا گزینه های متفاوتی را برای این وزارت تامین کند اما هیچ گزینه ای در این بین تاکنون به صورت رسمی با کاخ سفید مورد بحث قرار داده نشده است.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نیز در این بین به گزینه های پیش نویس شده ژنرال آلن برای تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان بعد از عقب نشینی آمریکا از این کشور اشاره کرده و این گزینه ها را تعداد 6، 10 و 15 هزار نظامی تعریف کرده است.

لیتل افزود: ما امیدواریم که کل این پروسه (تصمیم گیری درباره تعداد نظامیانی که بعد از عقب نشینی از افغانستان در این کشور باقی خواهند بود) را در طول چند هفته آینده تکمیل کنیم.

* آمریکا هنوز طرح روشنی برای خروج نظامیان از افغانستان ندارد

این خبر در شرایطی منتشر می شود که «جی کارنی» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید نیز روز گذشته اعلام کرد که دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا هنوز درباره تعداد نظامیانی که بعد از 2014 در افغانستان باقی خواهند ماند و یا سرعت عقب نشینی آمریکا از این کشور تا پایان 2014 تصمیم گیری نکرده است.

کارنی همچنین اعلام کرد که اوباما قصد دارد در هفته ها و ماه های آتی به مرور پیشنهادات طرح شده در این رابطه بپردازد و او طرح های پیشنهادی ارائه شده از سوی پنتاگون و سایر سازمان ها را درباره محور مذاکره با دولت افغان درباره حضور آتی آمریکا در افغانستان بعد از 2014 را ارزیابی خواهد کرد.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول