اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان خبر داد

رتبه نخست استان همدان در عملکرد آموزشی فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان همدان از کسب رتبه نخست فنی و حرفه‌ای استان در عملکرد آموزشی به لحاظ «نفر دوره» طی شش ماه نخست سال خبر داد.

رتبه نخست استان همدان در عملکرد آموزشی فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدمهدی باقری چهارشنبه شب در جلسه شورای عالی بسیج مهندسین استان، از فنی و حرفه‌ای استان با عنوان مرکز مهم در سطح کشور یاد کرد و افزود: فنی و حرفه‌ای استان به لحاظ تنوع آموزشی و کلاس‌های آموزشی در کشور به یک قطب مهم تبدیل شده است.

وی با اشاره به وجود فناوری نمونه‌سازی در این مرکز گفت: این فناوری می‌تواند در انجام طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ در استان کمک حال سازمان‌ها و نهادها باشد.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه کارگاه‌های ریخته‌گری در اسدآباد و مرکز جوش ملایر در کشور بی‌نظیر هستند، تصریح کرد: اکثر کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای به صورت پایلوت درآمده و بر همین اساس 8 رشته دانشگاه علمی کاربردی را اضافه کردیم.

وی با اشاره به وضعیت عملکرد ره‌گیری اشتغال در کشور اظهار داشت: متوسط عملکرد ره‌گیری اشتغال در کشور بین 11 تا 13 درصد است که با تغییرات حاصل شده در فنی و حرفه‌ای این میزان در استان به 26 درصد رسیده است.

باقری همچنین از ارتقاء مدارک مرکز فنی و حرفه‌ای استان با تصویب سازمان ملی مهارت خبر داد و گفت: با این مصوبه ظرف سه سال مدارک فنی و حرفه‌ای منطبق با مدارک دانشگاهی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مدرک دیپلم مدارک لیسانس و فوق لیسانس نیز ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری سمینارها و همایش‌های مختلف در این مرکز افزود: به جرأت می‌توان گفت که تنها اداره‌ای هستیم که در سال گذشته 19 سمینار و در سال جاری نیز 17 سمینار را برگزار کرده‌ایم.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان همدان در پایان نوسازی و بازسازی فضای مرکز فنی و حرفه‌ای شماره یک همدان را یادآور شد و افزود: در سال گذشته و بدون هزینه‌ای برای دولت کار بازسازی و نوسازی این مرکز توسط کارآموزان به انجام رسید.

گفتنی مهندسان حاضر در جلسه در پایان از کارگاه‌های مختلف مرکز شماره یک فنی و حرفه‌ای مریانج بازدید کردند.

انتهای پیام/2499/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول