اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سد گتوند علیا خبر داد

ذخیره 1.9 میلیارد متر مکعب آب در مخزن سد گتوند

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی سد گتوند علیا از ذخیره 1.9 میلیارد مترمکعب آب در این سد خبر داد و گفت: ذخیره آب در این سد رو به افزایش است.

ذخیره 1.9 میلیارد متر مکعب آب در مخزن سد گتوند

محمدحسین معنوی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گتوند اظهار داشت: برای تکمیل حجم سد گتوندعلیا منتظر بارش‌های سال‌جاری هستیم و در شرایط کنونی بیش از 1.9 میلیارد مترمکعب آب پشت سد گتوندعلیا ذخیره شده است.

وی با اشاره به تراز کنونی سدگتوندعلیا افزود: در حال حاضر تراز سد گتوندعلیا 198 متر ارتفاع است و بیش از دو سوم حجم ارتفاعی این سد پر شده است.

معنوی‌فر با اشاره به اینکه گنجایش حجمی مخزن این سد با ارتفاعی متفاوت است، خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی یک سوم حجم مخزن پرشده است که این میزان معادل دو سوم ارتفاع آب در مخزن سد گتوندعلیاست.

وی تأکید کرد: حجم سد گتوندعلیا باید به 5.2 میلیارد مترمکعب برسد که نیازمند بارش‌های باران در شهرهای مختلف خوزستان و حوزه آبریز کارون هستیم.

معنوی‌فر با تأکید بر اینکه ارتفاع آب در سدگتوند علیا نیز باید افزایش یابد، تاکید کرد: ارتفاع آب در سد گتوندعلیا باید به 234 متر برسد زیرا تا آن تراز فاصله زیادی از نظر حجمی داریم.

وی دلیل اختلاف بین حجم و ارتفاع مخزن را طبیعی دانست و گفت: از کف دریاچه هرچه به سطح نزدیک‌تر می‌شویم سطح مقطع بیشتر می‌شود و طبیعی است که با این میزان آب ارتفاع زیادی از مخزن صرف شده باشد ولی حجم کمی از آن اشتغال شده باشد.

معاون سد گتوند علیا خاطر نشان کرد: اگر باران‌های امسال در حوزه رودخانه کارون خوب باشد احتمال اینکه سد گتوند به ظرفیت اسمی خود برسد بسیار زیاد است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سدگتوندعلیا در سال گذشته با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران آبگیری شد و در حال حاضر سه واحد نیروگاهی آن نیز در حال تولید انرژی برق آبی است.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول