اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هنری شهرداری مشهد:

همایش کارکرد هنر در زندگی شهری در مشهد برگزار می‏‌شود

خبرگزاری فارس: همایش پژوهشی هفت شهر با موضوع کارکرد هنر در زندگی شهری 17 آذر ماه در مشهد برگزار می‏‌شود.

همایش کارکرد هنر در زندگی شهری در مشهد برگزار می‏‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هادی مظفری عصر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: چند سالی است که هنر شهری مورد برنامه‏‌ریزی و توجه مدیریت هنری شهرداری مشهد قرار گرفته که بازخوردهای متفاوتی در بین مردم هم داشته است اما از آنجایی که هنر شهری در ایران کار نوینی به‌شمار می‏‌رود، نیاز به پرداخت‏‌های بیشتری دارد.

مظفری، آموزش هنرمند و پرداختن به مباحث علمی و پژوهشی هنر را دغدغه جدی مدیریت هنری شهرداری عنوان کرد و گفت: در کنار خلق و تولید آثار هنری همواره به‌دنبال جنبه‏‌های علمی و آموزشی کار بوده‏‌ایم.

مدیر امور هنری شهرداری مشهد بیان کرد: قبل از هر رویداد هنری و شهری، جلسات علمی متعددی را شکل می‏‌دهیم و اینک در آستانه جشنواره استقبال از بهار 92 و پس از برگزاری سلسله‏ نشست‏‌های تخصصی با اساتید دانشگاه و صاحب‏‌نظران عرصه هنر و معماری، همایش یک‌روزه و پژوهشی «هفت شهر»-کارکرد هنر در زندگی شهری را برگزار می‏‌کنیم.

وی افزود: این همایش یک‌روزه که برای هنرمندان و علاقمندان این حوزه ترتیب داده شده است، با هدف ارتقای آگاهی‏‌های هنرمندان در خصوص هنر شهری برگزار می‌شود.

مظفری خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت حضور هنرمندان، سایت ثبت‌نام این همایش پس از رسیدن شرکت‏‌کنندگان به سقف مورد نظر، بسته شده و امکان ثبت‏‌نام و افزایش ظرفیت وجود ندارد.

وی فلسفه‏ هنر، معماری، گرافیک، نقاشی و مجسمه‏‌سازی را موضوعات اصلی همایش «هفت شهر» عنوان کرد و افزود: در این همایش تلاش شده که با حضور و گفتار جمعی از اساتید برجسته‏ هنر کشور همچون فرشید مثقالی، دکتر احمد نادعلیان، همایون ثابتی‏‌مطلق، دکتر سودابه صالحی و ... وجوه دیگری از کارکردهای هنر شهری به هنرمندان این حوزه نشان داده شود.

مدیر هنری شهرداری مشهدی در پایان خاطر نشان کرد: از آنجایی که سطح سواد علمی و تجربی هنرمندان اهمیت زیادی در واسپاری پروژه‏‌های شهری دارد، در پایان این همایش به شرکت‏‌کنندگان گواهی‌نامه شرکت در همایش اعطا می‏‌شود که در مراحل بعدی، رتبه‏‌بندی و واگذاری پروژه‏‌های هنر شهری تاثیر خواهد داشت.

همایش پژوهشی «هفت شهر» کارکرد هنر در زندگی شهری ساعت 8:30 تا 20 هفدهم آذر در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد و میزگرد «هنر شهری» با حضور اساتید برجسته کشوری پایان‌بخش این همایش پژوهشی است.

انتهای پیام/70001/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول