اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مانور زلزله در مدارس کازرون اجرا شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور مانور زلزله در تمام مقاطع تحصیلی مدارس کازرون با حضور فرماندار، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان این شهر به اجرا در آمد.

مانور زلزله در مدارس کازرون اجرا شد

فرماندار کازرون امروز در حاشیه اجرای مانور زلزله که در هنرستان شریعتی این شهر برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون با گرامی‌داشت هفته تلاش در راستای کاهش بلایای طبیعی در سخنانی اظهار داشت: در گوشه و کنار کشورمان هر ساله  زلزله‌هایی به وقوع می‌پیوندد که برخی از آن‌ها منجر به فوت هم‌وطنان می‌شود که در این راستا لازم است برای کاهش خسارات جانی این بلایای طبیعی در سطح مدارس و جامعه آموزش‌های عمومی اجرا شود.

الیاس محمدی خاطرنشان کرد: در شهرستان کازرون به علت قرار گرفتن بر روی گسل هر ساله شاهد وقوع زلزله‌هایی هستیم که باید مردم و مسئولان آن را جدی بگیرند.

وی گفت: ستاد حوادث غیرمترقبه فرمانداری شهرستان کازرون فعال بوده و در راستای وقوع هرگونه حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل و آتش‌سوزی برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده است.

فرماندار کازرون در ادامه به راه افتادن سیل در اثر بارندگی‌های سه روز پیش در کازرون اشاره و اضافه کرد: در این راستا ستاد حوادث غیر مترقبه این شهرستان بلافاصله تشکیل جلسه داد و در آماده‌باش قرار گرفت.

همچنین مدیر آموزش و پرورش کازرون در ادامه این گفت‌وگو نیز بیان داشت: آموزش آمادگی دانش‌آموزان در برابر وقوع نابه‌هنگام زلزله توسط مربیان خبره جمیعت هلال احمر و معلمان دوره دیده در این زمینه در سطح مدارس این شهرستان انجام می‌گیرد.

مرتضی دیانتی نسب هدف از اجرای مانور زلزله در مدارس را افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد زلزله و نیز ایجاد زمینه برای واکنش‌های صحیح و سریع و منطقی در برابر این بلایای طبیعی عنوان کرد.

وی آشنایی دانش‌آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن، ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی آن‌ها نسبت به پدیده‌های طبیعی، ایجاد فرهنگ ایمنی، مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارت ناشی از زلزله را از دیگر اهداف این مانور در مدارس برشمرد.

مدیر آموزش و پرورش کازرون از دانش‌آموزان خواست آموزه‌های خود در مورد پیشگیری، مقابله و اقدام در وقوع زلزله را به خانواده‌های خود ارائه دهند.

به گزارش فارس، مانور زلزله در دو نوبت صبح و عصر در مدارس کازرون همزمان با سراسر کشور با حضور فرماندار، مدیر آموزش و پرورش ، مسئولان اورژانس، شبکه بهداشت و جمعی از مسئولان این شهر در دبیرستان دخترانه فاطمة‌الزهرا (س) و هنرستان شریعتی کازرون به صورت نمادین اجرا شد.

انتهای پیام/ 2448‌/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول