اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منوچهر متکی:

ایران حمایت از فلسطین را یک تکلیف راهبردی می‌داند

خبرگزاری فارس: وزیر سابق امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران حمایت از ملت فلسطین و بیت‌المقدس به‌عنوان نخستین قبله مسلمین را یک تکلیف مهم و راهبردی می‌داند.

ایران حمایت از فلسطین را یک تکلیف راهبردی می‌داند

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، منوچهر متکی بعد از ظهر امروز در همایش بسیجیان عاشورایی در کنگان با تشریح اهمیت اقتصاد مقاومتی و طرح دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در این زمینه اظهار داشت: مقاومت، تدبیر، همدلی و هم‌افزایی چهار رکن اساسی در اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی راهکاری عالی برای گذر از این مرحله حساس است و همه باید در این راستا از تمام ظرفیت موجود استفاده کنند.

وزیر سابق امور خارجه جمهوری اسلامی با تاکید بر لزوم همدلی قوا در حل مشکلات کشور به‌ویژه مسئله گرانی خاطرنشان کرد: همه باید دولت را در این زمینه حمایت کنند.

متکی اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را از اقدامات بزرگ و انقلابی دولت دانست و ضمن تاکید بر حمایت همگان از این طرح اذعان داشت: این طرح نقش مهمی در موفقیت اقتصاد مقاومتی ایفا خواهد کرد.

وی با تبریک پیروزی مردم فلسطین در جنگ 8 روزه و حمایت جمهوری اسلامی ایران از انتفاضه ملت فلسطین گفت: حمایت از ملت مظلوم فلسطین یکی از محورهای مهم تعریف شده در امنیت ملی ایران است و دولت و ملت این دفاع از آرمان فلسطین را همواره یک تکلیف بزرگ می‌دانند.

وی در ارتباط با استفاده مقاومت اسلامی از موشک‌های ایرانی در جنگ 8 روزه یادآور شد: همانطور که آمریکا و غرب دفاع از رژیم جعلی اسرائیل را نقطه قداست خود دانسته و به این بهانه به این رژیم کمک می‌کنند جمهوری اسلامی ایران نیز حمایت از ملت فلسطین و بیت‌المقدس به‌عنوان نخستین قبله مسلمین را یک تکلیف مهم و راهبردی می‌داند.

متکی به جلوه‌های بزرگ عاشورای حسینی اشاره و افزود: مقامت و بیداری اسلامی در منطقه و پیروزی رزمندگان اسلام در جنگ 8 روزه غزه نمونه‌ای بارز از تزریق پیام حسینی در قلب امت اسلامی است و ملت‌های مسلمان و آزادگان عالم با تاسی به سیره و سنت امام حسین (ع) در زمینه مقاومت و ظلم‌ستیزی روز به روز دشمنان و قلدرهای دنیا را به خاک مذلت می‌نشانند.

وزیر سابق امور خارجه همچنین بسیج را نیروی قوی و مقتدر و متشکل از متن مردم دانست و اظهار داشت: همین پیوند عمیق بین مردم و امام و رهبری است که کشتی نظام را با قدرت و قوت رو به جلو می‌برد.

وی در فراز دیگر به اندیشه‌های ناب و نگاه و اندیشه‌های راهبردی، نافذ و دورنگری امام خمینی (ره) و خلف صالح امام، مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: امروز پیام‌های امام (ره)و رهبر معظم انقلاب الگو بخش تمام امت اسلامی است و این بیداری اسلامی اثبات کننده این پیام‌های الهام‌بخش است.

انتهای پیام/2451/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول