اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف گیلان:

استفاده غیرضروری از بانوان در شرکت‌های خصوصی درست نیست

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: استفاده غیر ضروری از بانوان در شرکت‌های خصوصی به عنوان منشی و دفتردار درست نیست.

استفاده غیرضروری از بانوان در شرکت‌های خصوصی درست نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده در همایش «راهکارهای گسترش امر به معروف در اداره‌ها و کارخانه‌ها» در سالن اجتماعات بانک صادرات گیلان با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم و تقارن آن با هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: بسیاری از اداره‌ها و نهادها مسئولیت‌هایی دارند که باید انجام دهند.

وی توجه به تقویت شورای امر به معروف و نهی از منکر در نهادها و سازمان‌های گیلان را ضروری دانست و افزود: با برآوردهای انجام شده از وضعیت فرهنگی کنونی در کشور و گیلان، برآوردها مطلوب نبوده است.

این مسئول، به وضعیت فرهنگی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور اشاره کرد و گفت: وضعیت فرهنگی فعلی در مقایسه با اوضاع فرهنگی کشور در دوران قبل از انقلاب بسیار متفاوت و بهتر شده اما هنوز به حد مطلوب نرسیده است.

وی با بیان اینکه هدف از انقلاب اسلامی ایجاد یک انقلاب فرهنگی بوده است، اذعان کرد: ما وارث خون شهدا و استقلال امروز کشور را مدیون جوانانی هستیم که خون خود را پای انقلاب ریختند اما با حرکت رو به جلو جوانان ما در حال فاصله گرفتن از آرمان‌های امام راحل و شهدا هستند.

شفیعی‌زاده بروز وضعیت فرهنگی کنونی کشور را نتیجه غفلت مسئولان در مدت 15 تا 20 سال گذشته خواند و تصریح کرد: رئیس جمهور دوران سازندگی برای پرداختن به مسایل فرهنگی کشور ابتدا وضعیت معیشت و اقتصادی مردم را بهانه کرد و توجه به فرهنگ را در حاشیه گذاشت و پس از آن رئیس جمهور بعدی نیز به بهانه گسترش وضعیت سیاست کشور این مسئله را جدی نگرفت و در نتیجه این بی‌توجهی‌ها به معروف وضعیت کنونی امروز را رقم زدند.

وی رسیدگی به وضعیت فرهنگی را مطالبه خانواده‌های معظم شهدا خواند و افزود: برای بهبود این وضعیت و جلوگیری از نفوذ آن در لایه‌های مختلف اجتماع همه باید تلاش کنند.

 

*رسیدگی به امور فرهنگی در زیر ساخت‌ها اهمیت دارد

امام جمعه موقت رشت با تصریح بر اینکه فشار و هجمه‌های دشمن برای ضربه زدن به امور فرهنگی در کشور بسیار سخت شده است، ابراز کرد: هر گاه سخن از امر به معروف و نهی از منکر پیش می‌آید ذهن افراد به طرف بدحجابی، سواحل، نوع ارتباط  کسبه با مردم، مسایل مربوط به حمل و نقل و ... می‌رود در حالی که این موارد مهم‌ترین منکراتی هستند که در ظواهر اجتماعی بروز کرده‌اند و ما برای اصلاح امور فرهنگی باید به زیر ساخت‌ها توجه بنیادی داشته باشیم.

 

*سیستم بانکداری اسلامی در کشور اشاعه پیدا کند

وی، امر به معروف را تنها در رسیدگی به ظاهر جامعه ندانست و گفت: وجود سیستم ربوی در بانکداری کشور جزو منکرات است و اگر ما ادعا می‌کنیم که ام‌القرای جهان اسلام هستیم و ممالک دیگر باید از ما الگوبرداری کنند باید به این زیرساخت‌ها توجه اساسی شود.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه در تمام اداره‌ها و سازمان‌ها شورای امر به معروف وجود دارد، اذعان کرد: هر نهادی باید به تناسب مسئولیت خود در جامعه به اصلاح زیر ساخت‌های خود در کنار حل مشکلات ظاهری آن بپردازد.

وی انجام برخی کارها را زیبنده نظام اسلامی ندانست و یادآور شد: این سرزمین برای حفظ استقلال خود بالغ بر 250 هزار شهید تقدیم کرده و صندلی هر مدیری که بر آن تکیه زده حاصل خون چند شهید بزرگوار است بنابراین هرگونه بی‌توجهی به معروف و منکر در این جامعه دهن‌کجی به خون شهدا محسوب می‌شود.

 

*استفاده غیر ضروری از بانوان در شرکت‌های خصوصی درست نیست

دبیر ستاد احیای امر به معروف گیلان خاطرنشان کرد: استفاده غیر ضروری  از بانوان در شرکت‌های خصوصی به عنوان منشی و دفتردار درست نیست و اداره‌های دولتی باید در این راستا الگوی بخش‌خصوصی باشند.

وی با بیان اینکه محیط کار اداری باید نموداری از تجلی آموزه‌های دینی و اسلامی در جامعه باشند، افزود: ما وارث خون شهیدان هستیم و هر اداره باید به تناسب ظرفیت‌های خود احیای امر به معروف و نهی از منکر را تقویت کند.

شفیعی‌زاده هرگونه بی‌توجهی به مسایل فرهنگی جامعه را دامنگیر زنان و دختران و فرزندان ما در جامعه دانست و متذکر شد: در یک جامعه ناامن همه به مخاطره می‌افتند.

به گزارش فارس، اجرای مراسم مداحی و سینه‌زنی سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) از دیگر بخش‌های برنامه مذکور بوده است.

انتهای پیام/84002/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول